Jump to content

Cipelcug po kumrovečkoj pruzi: Klanjec - Draše, 26.02.2011


seabral

Recommended Posts

Iz obližnjeg sela vodi šljunčani put prema ovom stajalištu

 

P2260250res.jpg

 

U travu zaraslo parkiralište

 

P2260251res.jpg

 

Stepenice za lakši pristup s parkirališta prema peronu ... tko se i kada zadnji put ovuda penjao na vlak ?

 

P2260253res.jpg

 

ŽCPR pored stajališta

 

P2260240res.jpg

 

I vijugavi put prema selu

 

P2260256res.jpg

 

Nakon kraćeg boravka na ovom stajalištu duhova, krećem dalje prema Drašama.

 

P2260257res.jpg

 

Pogled unatrag prema stajalištu Gredice

 

P2260270res.jpg

 

I naprijed, ususret novoj vegetaciji.

 

P2260268res.jpg

 

 

Nastavit će se .....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

seabral

Kad je zadnji put prošao vlak tom prugom?

Možda si to negdje spomenuo, a da ja nisam pročitao.

Nisam nigdje spomenuo u ovom putopisu. Ali u mojem putopisu od prošlog tjedna je Zlayo napisao da su ovuda zadnji put vlakovi vozili prema voznom redu 2000/2001. Znači, zadnji putnici su putovali ovuda ljeti 2001. godine.

 

BTW ... odlična ti je drezina ! :palac:

Link to comment
Share on other sites

Ovaj poluoffovski post je zapravo primjereniji prvom dijelu Cipelcuga koji se odvijao u blizini, uz i preko granice.

No nebitno...

Ako nekoga točno zanima granična crta (po katastru) onda je ovo je zanimljiva i korisna stranica na kojoj se puno preciznije i TOČNIJE od GE vidi koliko puta granična crta sječe prugu (toliko da sam nakon 20 prestao brojati :mrgreen:) :

http://preglednik.arkod.hr/ARKOD-Web/#map_x=500000&map_y=4925000&map_sc=3657142

Link to comment
Share on other sites

 

Al sam potrefio za onu dresinu...Svima nam je u glavi proradila skrivena želja za vožnjom njome...još kada bi nas bilo više, pa da se okupimo, sa dozvolama, jedan dio pruge očistimo. Kaj velite?

 

pozdrav...

Baš ste mi dali ideju da se malo raspitam kod nadzornika pruge za drezinu. Nisam ni znao da je još tu. Tko zna, možda se i provozamo?

Link to comment
Share on other sites

 

Pretpostavljam da bi peglanje na 100 km/h zahtijevalo dosta prostora, jer ovaj čitav zavoj čini skoro 90 stupnjeva. U tom slučaju bi trebalo izmještati i cestu, a to sve se nalazi usred naseljenog područja ... sve skupa mi to, ovako laički, fakat djeluje jako kompleksno.

Ma, prije 20 i kusur godina nije bilo toliko izgrađeno.

Link to comment
Share on other sites

Pa ljudi moji nije brzina na čitavoj pruzi bila ograničena na 80 km/h zbog jedne krivine? Postoji nešto što se zove "Ograničena brzina", samo za to mjesto, za tu krivinu i tjeraj dalje ako može 150 km/h. To se signalizira i stvar riješena! Drugi je problem ako takvih mjesta ima više i koja su uzastopna...

pozdrav...

Kad je bio remont pruge Vukovo Selo Kumrovec ja sam bio na zamjeni u kolodvoru Klanjec, radi remonta. Remont je obavljen između kolodvora Klanjec i Kumrovec i Klanjec i stajališta Vukovo Selo. Kolodvori Kumrovec i Klanjec su ostali još za remont i dionica Kumrovec-stajalište Zagorska Sela -d.g. Zaboravih još i dionicu Vukovo Selo-Harmica. Klanjec je uglavnom radio sa prekidima. Ovaj prijelaz na ulazu od strane Zagreba se aktivirao davanjem ulaza. Kada je kolodvor bio nezaposjednut vlakovi su morali stati radi osiguranja prijelaza. Bilo je dosta prijelaza sa samo Andrijinim križem. Drugi problrm je bio što nekad po Pravilnicima nije bio moguć lom brzine između kolodvora. A samo rastojanje između kolodvora Savski Marof i Klanjec je preko 20km.

Link to comment
Share on other sites

Hvala svima na dosadašnjim komentarima i nadopunama. Idemo još proći zadnju dionicu, Gredice - Draše. Na cvjetnjake na pruzi smo već oguglali

 

P2260269res.jpg

 

P2260273res.jpg

 

Sijeno i zagorski pejzaž, pogled u pravcu Klanjca

 

P2260276res.jpg

 

Do ovog drveta na pruzi bi se mogli voziti našom drezinom ....

 

P2260279res.jpg

 

... a onda bi nam trebala pila i kosilica

 

P2260285res.jpg

 

P2260295res.jpg

 

P2260302res.jpg

 

P2260304res.jpg

 

Novi miljokaz

 

P2260312res.jpg

 

Pogled unatrag ...

 

P2260313res.jpg

 

... i prema naprijed

 

P2260320res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Smjenjuju se dijelovi zaraštene pruge i pruge bez tucanika

 

P2260328res.jpg

 

P2260331res.jpg

 

Priroda očito i dalje probjeđuje .... ovuda je ne tako davno vozio vlak :|

 

P2260339res.jpg

 

P2260340res.jpg

 

Još jedan od poljskih ŽCPR-ova

 

 

P2260343res.jpg

 

P2260344res.jpg

 

P2260349res.jpg

 

Iako je temperatura bila tek neznatno iznad nule, ovo je bila sasvim ugodna šetnja

 

P2260351res.jpg

 

Ni hrane putem nije nedostajalo :mrgreen:

 

P2260360res.jpg

 

A isto tako, ni apokaliptičnih prizora ....

 

P2260362ares.jpg

 

P2260364res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prije Draša se pruga i cesta ponovno sastaju

 

P2260369res.jpg

 

Neobičan ŽCPR .... dio poljskog puta je asfaltiran, ali ovdje prugu mogu prijeći samo kotači od 20 i više cola

 

P2260374res.jpg

 

P2260376res.jpg

 

Pogled unatrag

 

P2260382res.jpg

 

P2260389res.jpg

 

 

Pored benzinske stanice se trase cesta i pruge ponovno nakratko razdvajaju.

 

P2260397res.jpg

 

Tu je i ovaj ŽCPR

 

P2260396res.jpg

 

P2260398res.jpg

 

... i novi pokazivač udaljenosti

 

P2260401res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Razlog razdvajanju trasa ceste i pruge je u tome što cesta ostaja u Hrvatskoj, a pruga u idućih 200-300 metara prolazi kroz teritorij Slovenije.

 

P2260408res.jpg

 

Granica je negdjej na sredini rukavca. Vidi se cesta i kuće u Hrvatskoj, a sve skupa je fotkano s pruge koja se ovdje nalazi u Sloveniji (i ja s njom, naravno ;-) )

 

P2260414res.jpg

 

P2260415res.jpg

 

Još jedan pogled sa slovenskog dijela pruge, ovaj put unatrag.

 

P2260416res.jpg

 

Na mjestu gdje se rukavac približava pruzi ćemo pruga i ja ponovno ući u Hrvatsku

 

P2260419res.jpg

 

Još jedan lijepi pogled iz EU

 

P2260420res.jpg

 

Sve skupa se nalazi 1 km od stajališta Draše ... pripadajuća oznaka je skoro skroz propala

 

P2260423res.jpg

 

P2260427res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na ulazu pruge u hrvatski teritorij nalazi se ovo jezero. Sunce se malo promolilo, pa nisam mogao odoljeti sići do jezera i napraviti par ljepših fotki

 

P2260429res.jpg

 

P2260430res.jpg

 

P2260431res.jpg

 

P2260433res.jpg

 

Površina vode je još uvijek zaleđena

 

P2260434res.jpg

 

Osim na nekim mjestima, gdje se upravo počinje topiti

 

P2260438res.jpg

 

Sve u svemu, lijepi zimski ugođaj

 

P2260440res.jpg

 

P2260445res.jpg

 

P2260446res.jpg

 

A na livadi se nalaze i prvi vjesnici skorog dolaska proljeća

 

P2260447res.jpg

 

P2260444res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odlazim obići posljednji kilometar pruge do Draša

 

P2260449res.jpg

 

P2260453res.jpg

 

I dalje me prati flora na pruzi

 

P2260456res.jpg

 

P2260460res.jpg

 

Pogled u smjeru Klanjca .... cesta po hrvatskom tlu s desne strane obilazi jezero, a pruga ide poprijeko po slovenskom teritoriju

 

P2260462res.jpg

 

Pogled na Draše

 

P2260463res.jpg

 

Sutla ... s druge strane je Slovenija

 

P2260465res.jpg

 

P2260467res.jpg

 

Posljednji miljokaz toga dana

 

P2260470res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zadnji metri prije Draša

 

P2260483res.jpg

 

P2260477res.jpg

 

Pogled unatrag

 

P2260484res.jpg

 

U Drašama se nalazi ŽCPR na cestici koja vodi na most i državnu granicu.

 

P2260488res.jpg

 

P2260500res.jpg

 

To je granični prijelaz najnižeg ranga

 

P2260496res.jpg

 

P2260497res.jpg

 

P2260501res.jpg

 

P2260502res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ispred ŽCPR-a je stajalište Draše. Lijevo se vidi zgrada stajališta

 

P2260494res.jpg

 

Pogled s cestovnog mosta ....

 

P2260498res.jpg

 

... i prema mostu

 

P2260508res.jpg

 

 

Stajalište Draše

 

P2260505res.jpg

 

Rasvjetni stup s interesantnim nagibom

 

P2260509res.jpg

 

Zarasli peron

 

P2260512res.jpg

 

P2260513res.jpg

 

P2260516res.jpg

 

P2260519res.jpg

 

Ovdje je nekad bilo vode

 

P2260523res.jpg

 

Stepenice koje više ne služe ničemu

 

P2260525res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Za razliku od perona po kojem raste sve i svašta, zgrada je u relativno dobrom stanju

 

P2260517res.jpg

 

P2260535res.jpg

 

Ima i šekret

 

P2260527res.jpg

 

Pogled u daljinu prema Harmici i Zagrebu ...

 

P2260529res.jpg

 

... i u smjeru otkuda smo došli

 

P2260539res.jpg

 

Ostalo je desetak minuta do dolaska busa, pa se još spuštam do Sutle

 

P2260544res.jpg

 

P2260547res.jpg

 

Ovako pruga izgleda odozdola

 

P2260548res.jpg

 

Pogled u bistru Sutlu

 

P2260552res.jpg

 

Još jedan lijepi pogled na hrvatsku i slovensku obalu Sutle

 

P2260554res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ova rampa nije radi vlaka, nego radi graničnog prijelaza

 

P2260557res.jpg

 

P2260561res.jpg

 

P2260562res.jpg

 

Pogled na prugu i cestu kojom će doći bus za Harmicu

 

P2260559res.jpg

 

Pozdrav Drašama ... :mah

 

P2260563res.jpg

 

... jer upravo po cesti stiže "vlak" za Harmicu

 

P2260566res.jpg

 

U Harmici

 

P2260567res.jpg

 

Odavde dalje prema Kumrovcu vlak ne vozi

 

P2260568res.jpg

 

Srećom, pruga od Harmice prema Zagrebu je nedavno obnovljena i elektrificirana ....

 

P2260574res.jpg

 

P2260576res.jpg

 

... pa sam mogao napokon odmoriti noge i ugodno se prepustiti vožnji u praznom i toplom Mađaru :--)

 

P2260580res.jpg

 

 

*** kraj ***

(do iduće runde po kumrovečkoj pruzi :--))

Link to comment
Share on other sites

Čekao sam da završiš putopis pa da mogu reći: svaka čast na trudu i rezultatu. :palac:

 

Stajalište Draše

Stajalište Draše u vrijeme Yuge zvalo se Draše-Bizeljsko.

I nije bilo stajalište, već mali kolodvorčić. Između prolaznog kolosjeka i zgrade nalazio se kratak pomoćni kolosijek, koji je na oba kraja bio zaštićen iskliznicama. S obzirom na vrlo malu duljinu nije mogao primiti vlak, pa je vjerojatno služio samo za pretovar.

Govorim o razdoblju šezdesetih i ranih sedamdesetih godina. Taj kolosijek je bio prvi na popisu za vađenje (kasnije su uklonjeni i kolosjeci 1 i 3 u kolodvorima Prosinec i Vukovo Selo). U svojem prvom postu na forumu, u topicu o Kumrovečkoj pruzi, spomenuo sam kako prvi pokušaj skidanja kolosjeka nije uspio jer su se mještani Draša digli na puntariju i otjerali radnike. :mrgreen:

P.S. Trebao sam te upozoriti na taj kolosijek, možda bi našao kakve tragove.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam ! :--)

 

P.S. Trebao sam te upozoriti na taj kolosijek, možda bi našao kakve tragove.

 

Da, nisam obraćao pažnju na tragove kolosijeka, iako mi je bilo neobično da je zgrada stajališta tako udaljena od pruge. Ali pomalo sam već bio u cajtnotu radi nailaska busa za Harmicu (dosta sam vremena potrošio fotkajući oko zaleđenog jezera :oops:) , pa se nisam toliko puno zadržavao oko stajališta.

 

Iz-van-red-no! Imaš li podatak koliko si kilometara prehodao?

 

To je bilo oko 6 km.

Link to comment
Share on other sites

jako lijepo, probudilo mi uspomene, kak imam rodbinu u Klanjcu puno sam putoval tuda, a i radi ribolova također :) Inače i ja sam često radi ribičije prehodal ovu dionicu pa čak i iz Zelenjaka do Draša. Kak je Stanley rekel nekad se kolodvor zval Draše-Bizeljsko. Jedan moj frend je pak krivo čul i provalil je da se zove Drašek Pesiljski, hehe

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis i hvala ti što si nam približio ovu prugu !

Inače nisam neki stručnjak za željezničku infrastrukturu ali mi se ipak čini da ova pruga bar na onim mjestima gdje nije zarasla u korov i drveće izgleda još prilično dobro i očuvano.

Siguran sam da je bolja nego recimo pruga Našice-Pleternica.....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Inače nisam neki stručnjak za željezničku infrastrukturu ali mi se ipak čini da ova pruga bar na onim mjestima gdje nije zarasla u korov i drveće izgleda još prilično dobro i očuvano.

Siguran sam da je bolja nego recimo pruga Našice-Pleternica.....

Pruga je rekonstruirana krajem osamdesetih na 20 t/os, a vlakovi su tu vozili 80 km/h (moglo se i više). Neusporedivo je bolja od pruge Našice - Pleternica (16 t/os, 30 km/h). Živa je grehota da ovako zarasta u džunglu. :rolleyes:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...