Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Place hrvatskih strojovodja !


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 gogi0

gogi0
  • Članovi
  • 3 posts
  • Joined 18.02.2011.

Posted 18.02.2011. - 20:21

Ja sam Strojovodja na Manevri u Austriji OBB.

Vozim samo Dizel Lokomotive i vucem samo Teretne Vlakove.80% radim na Manevri a 20% vozim na otvorenoj Prugi.
Dok radimo manevru upravljam lokomotivu poput daljinskog i usput sam glavni nadzornik manevre sto znaci odgovoran za sve.(manevra,papirologija,pregled tovara i kocnice,vuca vlaka itd..70% sve sam).Placa izmedju 2000 i 2300€ kako kad stim sto je 1600 fiks a ostalo dodaci i normalni sati.

Zanima me kako to u HR funkcionira kakve su place dal imate Lokomotive na daljinski pogon, jel tesko doc do radnog mjesta itd.?

#2 Karavela

Karavela
  • Članovi
  • 3,195 posts
  • Joined 11.09.2005.
  • LocationSMŽ

Posted 19.02.2011. - 10:11

Ja sam strojovođa pruge u Hrvatskoj. Kad sam počeo prije 20 godina isto sam tako radio: 80% manevre i 20% otvorene pruge. Imao sam završenu školu za dizel lokomotive. Kasnije smo imali dodatnu školu za električne lokomotive i motorne vlakove. Sad sam skoro sve na pruzi osim dežurstva koja su u depou.
Kad radimo manevru kod nas je strojovođa još uvijek samo dio tima kojeg vodi rukovođa manevrom (gl. nadzornik manevre kod vas). Radiš kako oni kažu. Lokomotive nisu na daljinski pogon jer mi u HR nemamo nikoga tko bi to zatražio, a ni tko bi to ugradio. Kad se vlak složi na teren odlazi pregledač vagona koji će pregledati tovar po pitanju sigurnosti. Nakon njega tu dolazi popisni ili vozni vlakovođa koji radi papirologiju i s njim se radi proba kočnica (ako nema pregledača vagona). Kao što vidiš, tu sudjeluje puno ljudi za razliku od vas gdje ti odrađuješ gotovo sve. Kod nas je glavna tema i najčešće sporenje tko će otkopčati lokomotivu od vlaka ili je zakopčati za vlak jer sindikati prometnika i strojovođa to ne dozvoljavaju (oba su zauzeti baš u to vrijeme drugim poslovima pa ne mogu). Ne znam kako je u Austriji po tom pitanju, za Njemačku znam. Kod nas još na jednoj brdskoj pruzi (za Rijeku) na električnoj lok voze strojovođa i pomoćnik, dok na drugoj brdskoj pruzi (za Split) vozi samo strojovođa. Kako je kod vas na brdskim prugama, koliko strojovođa vozi na brdu i koliko ih je na svakoj lok ako ih je više u sastavu vlaka? Nažalost, još uvijek je na terenu manje ljudi nego po uredima. Kako je u A?
Dans je do posla teško doći jer čak ni veze više ne pomažu kao prije.
Plaća je 38kn po satu/ 5,10€ (bruto). Neto je 20% manje.

Edited by Karavela, 19.02.2011. - 10:16.

Samo osmi položaj!!!


#3 gogi0

gogi0
  • Članovi
  • 3 posts
  • Joined 18.02.2011.

Posted 19.02.2011. - 11:38

Kod nas tj. kod njih u Austriji u uredima je uvijek bilo i bice vise ljudi nego na terenu ,sto se tice otkopcanja i zakopcanja to je poso manevrista.U slucaju da je stanica bez osoblja onda to strojovodja sam odradi.A nemamo niti jednu meni poznatu liniju gdje su dvojica.Toga ovde vec odavno nema.

A to sto sam mislio da vozim gotovo samo manevru to je zbog toga jer mi imamo od 2001 strojovodje infrastrukture i one vuca vlakova.Vuca vlakova to je kao kod vas. U pocetku manevra a onda tertni pa putnicki.
Ja kao strojovodja infrastrukture nemam sa vucom vlakova nista zajedno. Mi smo odgovorni samo za cargo vlakove.Imamo na primjer liniju od 50 km u krug i tu liniju odrzavamo redovno.Izmedju oredjenih tacki vozimo normalno a manevru 99% poput daljinskog jer nema drugog izbora.To i jest da bi nas smanjili u broju.
A to si u pravu ako kazes da kod vas niko takve lokomotive ne bi.Ni ovdje nisu bile dobrodosle al se covjek na sve navikne.
Poz

#4 Karavela

Karavela
  • Članovi
  • 3,195 posts
  • Joined 11.09.2005.
  • LocationSMŽ

Posted 19.02.2011. - 14:36

Kod nas je prije u stanici bio prometnik i skretničar koji je otkopčao lok kad je trebalo. Problem (ako to je) je nastao kad su počeli ukidati skretničare, a nisu htjeli dati prometnicima da to rade. Tu su se i strojovođe pobunili jer u pravilnicima ne piše da oni to trebaju. I tu je sad pat pozicija: događa se da vlak po par sati stoji jer nema tko otkopčati (zakopčati) jer su gospoda i prometnici i strojovođe. Mislim da je to u Austriji bolje rješeno.
Kod nas vuču vlakova zasad obavlja jedina firma HŽVV, ali ne znam dokle jer je moguće da vuču putničkih vlakova preuzme HŽPP, teretnih HŽCargo, a infrastruktura već ima svoje ljude koji poznaju pruge i sve propise kao i strojovođe a voze pružna vozila i koji se mogu doškolovati za strojovođe. Kako se na vrhu dogovore tako će biti. Tu je uskoro i dolazak drugih operatera (domaćih i stranih) pa će i to biti zamršenije. Trenutno HŽVV može pokriti potrebe za sve operatere svojim strojovođama.

Edited by Karavela, 19.02.2011. - 14:38.

Samo osmi položaj!!!


#5 Vlada

Vlada
  • Članovi
  • 89 posts
  • Joined 15.01.2008.
  • LocationBeograd

Posted 21.02.2011. - 01:40

Kod nas je prije u stanici bio prometnik i skretničar koji je otkopčao lok kad je trebalo. Problem (ako to je) je nastao kad su počeli ukidati skretničare, a nisu htjeli dati prometnicima da to rade. Tu su se i strojovođe pobunili jer u pravilnicima ne piše da oni to trebaju. I tu je sad pat pozicija: događa se da vlak po par sati stoji jer nema tko otkopčati (zakopčati) jer su gospoda i prometnici i strojovođe.


Ovde u Srbiji je regulisano da u stanicama posednutim samo sa otpravnikom lokomotive su dužni da kače ili otkačuju mašinovođe, mada to ne prolazi uvek baš glatko. Sada vidim da i kod vas ima sličnih problema :rolleyes: .




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users