Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Australija + NZ


  • Please log in to reply
506 replies to this topic

#501 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,050 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 08.01.2019. - 05:00

Ajde da te još izdavim sa sitnicama, pošto se često previđa barem u naftnom svijetu da imaju zaliha još za XY godina, kako je u Australiji sa mineralima? Mislim ako nastave takvim tempom da ne nestane za 5 godina materijala za izvoz.. 

 

smiley.gif

 

Uz sadašnji tempo eksploatacije, konzervativna procjena znanih rezervi bazirana na istraživanjima s početka 2018 je:

Ugljen – 24 godina.

Željezne rude - 27 godina.

Boksit – 27 godina

Bakar – 60 godina

Olova i cinka – 60 godina

 Nikla – 30 godina

Srebra – 45 godina

Urana – 150 godina

Dijamanti – 3 do 4 godine

Zlata – 8 do 10 godina

Ima naravno još minerala poput rare earth minerala koji su izuzetno dragocjeni, a ovdje ih ima dosta, trećina svjetskih rezervi.

 

Sve ovo gore je kako napisah, konzervativna procjena. Očekuje se pad izvoza ugljena i željezne rude u zemlje koji tradicionalno uvoze (Kina, Japan, J. Koreja i td). Zadnjih godina Indija se pojavljuje kao sve veći uvoznik ugljena i željezne rude i taj izvoz raste. Generalno se ipak očekuje pad izvoza, a s druge strane postoji mogućnost i političkih ucjena oko izvoza od strane Kine.

 

Plin je malo drugačija priča. Rezerve se trenutno procjenjuju na oko 3,921 milijardi kubičnih metara ali sa sadašnjom tehnologijom moguće je koristiti nešto više od 30%. Uz nešto bolju tehnologiju je moguće daljnjih 25% i na tome se radi. Trenutno se godišnje izvozi oko 36 milijardi kubičnih metara ali to raste. Postoje nova polja gdje ima plina i nafte ali ta polja još uvijek ne ulaze u produkciju, a niti se točno zna kolike su rezerve osim da su izgleda ekonomski isplative jer nekoliko svjetskih kompanija trenutno radi na ispitivanju i pripremi eksploatacije. Polja su u moru između Australije i Istočnog Timora. Sporazum o korištenju je postignut i Istočni Timor bi trebao dobivati oko 80%.

 

Protesti protiv korištenja ugljena. Linija je bila blokirana nekoliko sati, a dvadesetak kilometara dalje blokirali su kanuima ulaz u luku…

 

r0_0_1024_576_w1200_h678_fmax.jpg

 

Transport uglja prema luci

 

maxresdefault.jpg

 

 

Medo

 

P.S. Sunčano, 32


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#502 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,050 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 27.01.2019. - 02:49

smiley.gif

 

Prijedlog za gledanje u ovim (vašim) dugim zimskim večerima.  Originalna verzija svakog filma je 17 sati… a ovdje su verzije od 3 sata. Pisao sam već o tome. Više od pola miliona ljudi je sjedilo pred tv kad su se prvi put emitirale… govorim o 17 satnoj verziji. Nakon toga još nešto više od milion. Isto toliko na kraćoj verziji. Ako moram izdvojiti nešto, a sve mi je lijepo, onda bi to bilo zadnjih 40ak minuta kraće verzije IP koja vrlo lijepo pokazuje uspon i spuštanje (Blue Mountains)  pred Sydneyjem i ulaz u grad. Kamere su na različitim mjestima, počevši od kabine zatim pogledi sa strane i pogledi iz zraka… ovo zadnje je na nekim mjestima spektakularno.

Nisam siguran koliko dugo će ovo biti na netu... Uživajte.  

 

The Ghan (Adelaide – Darwin)

 

 

Indian Pacific (Perth – Adelaide – Sydney)

 

 

Medo

 

P.S. Sunčano, 31.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#503 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,050 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 11.03.2019. - 07:33

smiley.gif

 

Vidim da su makli pristup videu u gornjem postu. Šteta.

 

Nekoliko svježih fotografija iz Australije.

 

Oslikavanje silosa je postao pravi trend (Rochester, Victoria)

 

46237851575_f539768c61_h.jpg

 

47110360701_17426aefbb_h.jpg

 

Lokomotiva na čelu je pripadala luksuznom vlaku Southern Spirit koji ne vozi od 2012 ali bi taj vlak mogao ponovo krenuti koncem ove godine pod novim imenom - The Great Southern.

 

47190759561_9c01ea6b5e_h.jpg

Slikao Dom Quartuccio

 

46392810194_5919de5bc5_h.jpg

Slikao Ncholas Mallon

 

40143862313_2112cc35a0_h.jpg

 

46496506754_c440586b42_b.jpg

Slikao Justin Cheary

 

47133143841_91048fd12a_h.jpg

Slika Paul Leader

 

47091159202_12a0172fdd_b.jpg

 

40237287483_4db053aada_h.jpg

Slikao Dean Jones

 

Irski i standardni…

 

46322810214_2acc38547f_h.jpg

Slikao Michael Cleary

 

Medo

 

P.S. Kad već spomenuh The Great Southern da dodam nekoliko redova. Putovanje od Brisbane do Adelaide trajat će 4 dana i tri noći uz usputna višesatna stajanja s izletima. Karte su od AUS $ 2.600 pa do AUS $ 4.400.  

Putovanje od Adelaide do Brisbane trajat će 3 dana i dvije noći  uz usputna stajanja i izlete + posjeta Canberri. Prvi vlak takvog tipa u glavnom gradu.  Karte su od AUS $ 2.050 pa do AUS $ 3.900.

Vlak bi trebao voziti od prosinca do veljače u sezoni 2019/20 i ponovo 2020/2021. Za dalje se ne zna. Udaljenost koju će vlak preći u jednom pravcu je preko 2000 km.

 

cusxZyB.jpg


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#504 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,050 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 27.05.2019. - 06:47

smiley.gif

 

Da nije Queenslanda (sjeveroistočna država) moglo bi se reći da Australija nema električnih lokomotiva za vuču vlakova. NSW i Viktorija su odavno rashodovale svoje, a ostale države nisu nikad ni imale.

Zbog svega toga iznenadna pojava električne lokomotive 8606 krajem prošle godine na prigradskim prugama Sydneyja (1.5kW) je izazvala veliku pažnju među vlakoljupcima. Lokomotiva 8606 je jedna od 49 lokomotiva serije 86 koje su lokalno proizvede početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Konfiguracija je Co-Co, snage od 2700 kW (vršna 2900 kW) s max. brzinom od 130 km/h. Osnovna namjena je bila prevlačenje teretnih vlakova preko brdskih prijevoja u okolici Sydneyja i povremeno  prema potrebi brzih vlakova. Zadnja lokomotiva serije 60 je povučene iz prometa sredinom 2002 godine.  Od 49 lokomotiva samo su tri preživjele – 8606, 8644 i 8649. Postoje još dvije u ne baš dobrom stanju koje bi eventualno mogle biti osposobljenje. Lokomotiva 8649 će vjerojatno ponovo u vožnju koncem godine, a lokomotiva 8644 je na redu za osposobljavanje. Mislim da nije potrebno reći da su lokomotive preživjele zahvaljujući društvu vlakoljubaca koje sad povremeni daju u najam 8606 za potrebe remonta prigradskih pruga, nadasve podzemnih linija.   

 

 

33989154918_7bf9af8350_k.jpg

   

 

32840294777_2786199693_h.jpg

 

46884783965_5a76340fbd_h.jpg

 

47703269892_5d8af1c17e_h.jpg

 

Slike preuzete s Railpage

 

Čudo neviđeno

 

 

Medo

 

P.S. Neugodan jugo uz kišu. 20°


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#505 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,050 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 29.05.2019. - 06:58

smiley.gif

 

Hamilton – Auckland (Papakura)

 

Ne računajući turističke vlakove na liniji Wellington – Auckland i Picton - Christchurch – Greymouth koji uglavnom voze u turističkoj sezoni, NZ praktično ima samo jedan, jedini međugradski putnički vlak. Vlak vozi tri puta dnevno na liniji Wellington – Masterton - Wellington. Napisao sam nešto o tom vlaku u prijašnjim prilozima.

Evo sad dobra vijest - od ožujka slijedeće godine počinje vožnjom međugradski vlak na liniji Hamilton – Auckland (Papakura). Hamilton, grad s oko 180.000 stanovnika nalazi se 110 km južno od Aucklanda i četvrto je mjesto po broju  stanovnika na NZ.

 

Zadnjih desetak godina se vodila kampanja oko ponovnog povezivanja Aucklanda i Hamiltona putničkim vlakom nakon što je zadnji ukinut zbog slabog interesa početkom listopada 2001.  Vlada&Ministarstvo prometa NZ odlučila je s 70 miliona Kiwi dolara sufinancirati petogodišnji probni rad. Dodatnih deset miliona osigurano sredstvima grada Hamiltona i dva lokalna mjesta na kojim bi vlak trebao stajati.  U tu sumu je uključena obnova 11 vagona, tri dizel lokomotive te djelomočna modernizacija i obnova stanice u Hamiltonu. Vlak bi bio varijanta DMU s upravljačkom kabinom na jednom kraju, vagoni i dizelkom na drugom kraju. Ovakva konfiguracija sa do šest vagona se korisitila u Aucklandu do 2015. Obnova vagona  je već počela (slika dolje) u željezničkim radionicama u blizini Wellingtona.

 

TUHONO%203_0.jpg

 

Ovako nekako bi trebale izgledati te garniture...

 

sd_masterton1.jpg

 

Prema planu dnevno bi bile dvije veze u oba pravca radnim danima. Jutarnji polasci iz Hamiltona su u 5 i 7, a povratak iz Aucklanda (Papakura) je također u  5 i 7 ali navečer. Kompozicije bi bile sastavljene od 4 putnička vagona s ukupno 150 sjedećih mjesta u II. klasi i 20 mjesta u I. klasi. Ukoliko bude interesa broj vagona se može povećati na pet. O eventualnom uvođenju dodatnih polaska za sada se ne razmišlja osim možda jednog vlaka subotom i nedjeljom ako bude interesa. Jedina kvaka u svemu ovome je što vlak ne vozi do samog centra Aucklanda već putnici moraju presjesti na prigradskoj stanici Papakura.  Razlog tome je prozaičan. Obzirom da je centrala stanica u Aucklandu podzemna (Britomart) dizel lokomotivama je zabranjen pristup. Bojim se da ovo presjedanje ne odbije dobar broj putnika + polazna željeznička stanica u Hamiltonu je na južnoj periferiji grada. Doduše vlak ima još jedno stajanje u Hamiltonu koje je nešto zgodnije locirano mada je i ono na (sjevernoj) periferiji.    

Cijena povratne karte će biti 40 kiwi dolara, a to je nešto manje od povratne karte autobusom. Ukupno trajanje putovanja s presjedanjem je nešto duže no autobusom i  trebalo bi biti oko od dva sata i deset/dvadeset minuta. Udaljenost Hamilton – Auckland (Britomart) željeznicom je 134 km, a udaljenost Hamilton – Papakura je 100 km (željeznicom).

 

Za NZ uvjete Papakura je velika željeznička stanica s 4 prolazna kolosijeka i jednim završnim. Tri prolazna i završni se koriste za putnički promet. Dodatno tome stanica ima odvojeni i ograđeni dio s dva kolosijeka na kojem preko noći ostaju EMU.  Dnevno stanicu koristi oko 4.500 putnika i  broj putnika raste. Papakura je završna stanica za prigradske EMU i od nje voze DMU do Pukekohe koja je zadnja stanice današnje prigradske mreže. Stanica Pukekohe je naknadno uključena u prigradsku željezničku  mrežu tako da taj dio pruge nije elektrificiran kao di projekta koji je završen 2015 godine. Prema planovima taj 19 km dugi dio do Pukekohe bi trebao biti elektrificiran u slijedećih pet godina.

 

Papakura željeznička stanica

 

24918061356_1fc5c511ee_b.jpg

 

onHi21y.jpg

 

6mKcoDY.jpg

 

U0mv9aH.jpg

 

Željeznička stanica Hamilton se nalazi u predgrađu Frankton pa se poluslužbeno zove Hamilton - Frankton. Stanica ima dva putnička prolazna kolosijeka odvojena peronom. Kolosijek koji je u pravcu Wellingtona koristi se nekoliko puta tjedno za izletničke vlakove, a kolosijek u pravcu Taurange svega nekoliko puta godišnje za izletničke vlakove. Stanica je ujedno i vrlo prometni ranžirni kolodvor jer se ovdje pravac iz Aucklanda račva prema Wellingtonu i Taurangi. Prije dvadesetak godina postojao je pravac prema Rotorui ali se on više ne koristi ni za teretne vlakove. Razmišlja se o korištenju dijela tog pravca u dužini od 20 km za prigradske vlakove. Od Hamiltona prema Wellingtonu pruga je elektrificirana, 25kW. Pravac prema Aucklandu je dvokolosiječan i bio je u planu za elektrifikaciju ali se od toga odustalo krajem sedamdesetih jer je pruga „nije zahtjevna“ kao pravac prema Wellingtonu koji je jednim djelom vrlo brdovit. Obzirom na porast željezničkog prometa ponovo se razmišlja o elektrifikaciji jer sad bi trebalo elektrificirati samo osamdesetak kilometara do Pukekohe.

 

Hamilton Frankton.

1200px-Hamilton_railway_station.jpg

 

1541120940904.jpg

 

Medo

 

P.S. Auckland – polu oblačno, 17

 

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#506 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,050 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 03.10.2019. - 05:40

smiley.gif

 

Web kamere s pogledom na željeznicu i tramvaje…

 

Melbourne centar, pogled s južne obale – dio prigradske željeznice između Flinders i Southern Cross stanica. Dobrom oku neće ni tramvaji promaći.

 

 

Link do izvora. Neke kamere rade…neke rade.

http://railwebcams.net/

 

Medo

 

P.S. Lagana naoblaka iz jugo. 24°


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#507 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,050 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 07.10.2019. - 06:23

smiley.gif

 

Prigradska željeznica u Adelaide

 

Prošli tjedan su (ponovo) počeli radovi na elektrifikaciji najduže prigradske linije u Adelaide: CBD – Gawler (43.6 km) + veliki depo. Radovi bi trebali završiti krajem 2021… obzirom da se u zadnjih 10 godina svako malo najavljuje početak radova ima razloga za skeptičnost. Radovi su počeli također i prije 7 godina, a onda je savezna vlada nakon što je odobrila 350 miliona jednostavno povukla sredstva. Doduše, sada su lokalna i federalna partija iste, liberali, pa ne bi trebalo biti straha. Cijeli projekt bi trebao koštati oko AUS$ 615 mil a tu cijenu je uračunata i nabava 15 novih EMU.  

 

Sadašnji vozni park. DMU (do 4 jedinice) i EMU

 

1440px-TrainsCrossAtGoodwood.jpg.png

 

Adelaide Metro A-City Class 4000 (Bombardier Transportation, Dandenong, Viktorija). 34 trodijelnih vozi na dvije elektrificirane linije (25 kV AC). Kad su bude nešto više znalo o novim EMU… javit ću.     

 

1620px-AdeMet4000ClassTrain.jpg

 

1440px-4000ClassOaklands.png

 

1440px-Inside_4000_class_EMU_%2815438610

 

Gawler željeznička stanica (Postoji mogućnost da se reaktiviraju dvije linije od Gawlera koje su ukinute sredinom osamdesetih. Trenutno se radi na studiji isplativosti).

ADG_Gawler_station_1.jpg

 

Civilna strana (desni dio je izložbeni prostor)

 

gawler-festival-of-words-railway-station

 

Prigradska željeznica ima 6 linija i svega dvije su elektrificirane. Širina kolosijeka je Irska (1600 mm). Prošla vlada je započela gradnju kraćeg produžetka dužine 1 km do Flindersa (sveučilište i bolnica). Nova vlada je obustavila radove na 14 mjeseci i nakon povika javnosti radovi su nastavljeni prije dva mjeseca. Trebali bi biti gotovi sredinom slijedeće godine...

 

ZFOhGsq.jpg

 

Medo

 

P.S. Povremeno lagana kiša. 26°


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users