Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Australija + NZ


  • Please log in to reply
506 replies to this topic

#1 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 21.01.2011. - 19:04

:D

Bez namjere ulaziti u detalje o visini, dužini i nadasve o povijesti vlakova u Južnoj Australiji preporučam ova tri linka kao uvid u ono što sad ima. Video je u HD i napravio ga je kolega iz NSW koji je u listopadu boravio nekoliko dana u JA. Slika i ton su fantastični. Ukoliko vam brzina vašeg neta dozvoljava, pripremite se za uživanje u punoj veličini vaših ekrana, a prilika je vidjeti i dio unutrašnjosti Australije kakav ne viđate na popularnim turističkim plakatima.
Prvi link daje 10 minutni pregled različitih vlakova, a drugi i treći (po 20 ak minuta) je snimljen na Pichi Richi metarskoj pruzi. Pichi Richi railway je dobrovoljno društvo... i sve što su napravili, napravili su dobrovljnim radom. Dobar broj članova je i iz ne tako blize Adelaide (350 km). Pruga je do prije nekoliko godina završavala ispred grada (Port Augusta) gdje je bio trokut za okretanje lokomotive i vraćala se u Qourn. Grad je konačno shvatio kakav turistički potencijal ima ta željeznica i sufinacirao je osposobljavanje preostalih 10 km kao i prepravku staničnih perona. Inače, to je jedini preostali dio pruge koja je nekad završavala u Alice Spring-u. Danas, drugom trasom tamo ide pruga normalnog kolosijeka i nastavlja do Darwin-a. Afghan express je redovno vozio do 1956, a novo ime Ghan express je skraćenica starog. Ghan express vozi od Adelaide do Darwin-a i može se vidjeti na prvom linku.
Prije no pokrenete video možete pročitati detaljni opis (ispod videa) onog što će te vidjeti.





http://www.youtube.com/watch?v=SP2V5he7a8U&feature=related

Medo

#2 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,230 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 22.01.2011. - 13:15

:
...Inače, to je jedini preostali dio pruge koja je nekad završavala u Alice Spring-u. Danas, drugom trasom tamo ide pruga normalnog kolosijeka i nastavlja do Darwin-a.....
Medo


Hvala ti na ovim nadasve zanimljivim filmovima iz nama daleke i egzotične Australije. Pokušao sam na nekakvom prastarom atlasu da pronađem ovu prugu i naravno nisam je našao.
No zato sam vidio da pruga o kojoj pričaš završava u Alice Springsu i dalje nema kolosjeka. Znači da je ta pruga u međuvremenu produžena do Darwina i da se danas može vlakom iz tvoje Adelaide do Darwina prugom normalnog kolosjeka. Zanima me koliko je širina kolosjeka u Australiji i kakve je širine kolosjek pruge koja od tvoje Adelaide ide za Perth.

Pozdrav iz Osijeka !


#3 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.01.2011. - 16:26

:D

U ovom trenutku postoje u upotrebi tri širine kolosjeka: standardni - (4 ft 8 1⁄2 in ili 1,435 mm), metarski - (3 ft 6 in ili 1,067 mm) i široki - (5 ft 3 in ili 1,600 mm). Široki je bio u upotrebi u Južnoj Australiji ali je danas gotovo sve prebačeno na standardni (osim žitnih pruga), a u toku su završne pripreme za prebacivanje pruga prigradske željeznice sa širokog na standardni. Viktorija još uvijek ima tisuče kilometara širokog kolosijeka mada i ona lagano ide na standardni kolosjek. New South Wales je standardni kolosjek od početka. West Australia je inicijalno bila na metarskom ali se prebacuje na standardni. Queensland je većim djelom metarski. Svi glavni gradovi su od sredine 90 tih povezani prugom standardnog kolosjeka kao dio nacionalnog projekta. Pruge dvojnog kolosjeka nisu rijetkost.
U Australiji postoji na tisuče kilometara takozvanih žitnih pruga koje se koriste nekoliko tjedana godišenje isključivo za prevoz žita. Te pruge je vrlo teško naći na mapama, a brzina na njima je uglavnom ograničena na ispod 30 km/h.
Sve nove pruge koje se grade su standardne širine i uglavnom su za teretni promet.
Perth, Adelaide, Melbourne i Brisbane glavne željezničke stanice imaju pruge dvojne širine. Jedna širina je za lokalne pravce a druga za "međudržavne" pravce. U razmatranju je prva brza pruga Sydney - Canberra - Melbourne ali to će vjerojatno pričekati još neko vrijeme. Direktna pruga Melbourne - Brisbane je pred početkom gradnje. Pruga se gradi kako bi se zaobišao prometno opterećeni dio oko Sydeny-a i skratio pravac između dva glavna grada.
Pruga Adelaide – Alice Spring normalnog kolosjeka završena je 1980, a produžetak do Darwina 2004.

Mapa nije najbolja ali prikazuje dio mreže u državi koja je 1980 imala manje od 900.000 stanovnika. Na mapi se i ne vidi cijela država.
Posted Image

Aktivna karta s putničkim linijama - http://www.railmaps....au/austrail.htm s napomenom da se rijetko koristi putnička željeznica na udaljenostima većim od 200 km… avionom je jeftinije i brže (bar za sada). Put od Melbourna do Adelaide traje 11 sati i najeftinija karta je oko 70 dolara koliko i košta avionom, a putovanje traje sat i desetak minuta + sat transfer do grada.
Linije između glavnih gradova uglavnom koriste turisti i članovi grupa poput ove…. jer recimo, putovanje od Adelaide do Pertha traje dva dana, a avionom je nešto manje od 3 sata….

Medo

P.S. Meni je bolje držati se tramvaja jer o njima bar nešto malo više znam. Vlakove volim ali malo znam o njima mada sam spreman odgovoriti na svako pitanje vezano za Australiju ili ako ništa drugo pronaći link do informacije (obično na engleskom).

#4 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,230 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 22.01.2011. - 17:20

Hvala ti na ovim informacijama o željeznici u Australiji. Vidim da se država trudi da ujednači širinu kolosjeka i da su svi veći gradovi povezani prugama normalnog kolosjeka. Drago mi je i da se grade nove pruge kao ta spomenuta između Alice Springsa i Darwina koje je konačno povezala jug sa sjeverom Australije.
Sjećam se jedne TV reportaže u kojoj sam u vrijeme dok nije bila izgrađena ta nova pruga vidio i ovakve "vlakove" :

Posted Image

Sada sam zahvaljujući tebi malo surfao bespućima interneta i pronašao da je pruga dovršena tek 2004. godine i da je dugačka 2.979 km. Pretpostavljam da je priroda kroz koju prolazi fantastična. Vrijedilo bi se uputiti kroz ove rijetko naseljene krajeve Australije i vjerujem da su i stanice na ovoj pruzi rijetkost.
Ako nema putnika možde negdje naleti koji klokan ili čak krokodil....

Pozdrav iz Osijeka !


#5 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.01.2011. - 18:52

:mrgreen:

Tvoja slika prilično dobro ilustrira nešto što se vidi relativno često u unutrašnjosti Australije bez obzira na postojanje ili ne postojanje pruga ali moram reći da ima i dužih "vlakova". Do prije par godina nije bilo ograničenja brzina u sjevernom središnjem djelu Australije (Northen Territory) i sad zamisli preticanje takvog "vlaka". Dva puta sam putovao tim djelom prije uvođenja ograničenja na 130 i preticanje nije bila zabava a i s današnjim ograničenjem nije nešto što radiš olako. Problem nastaje kad je nekoliko takvih jedan za drugim a to se često događa jer im je lakše preći udaljenosti kao "karavan". Većina pravaca je ravna, a i promet nije gust pa se nađe prilika ali nestrpljenje se teško plaća. Praktično, u središnjem djelu Australije policije nema ni na slikama i ako ti se nešto dogodi onda su oni koji će radiom obavijestiti najbližu stanicu koja može biti stotine kilometara daleko. Pomoć stiže helikopterom ili lakim avionom koji slijeće na cestu. Služba - Flying doctors je duboko poštovana u Australiji jer su jedini koji ti mogu pomoći kao i udaljenim farmama. Većina turista koja se upušta putovati po unutrašnjosti i van glavnih pravaca vrlo često danima ostaje prepuštena sama sebi ako su bez valjajuće opreme. Prije mog puta u Zg, jedna francuska obitelj se zaputila u krstarenje preko unutrašnjosti, bez radija, bez dovoljno rezervne vode i goriva. Dok su ih našli dvoje je umrlo. Outback je divan, zalaz sunca apsolutno veličanstven ali ne idi van glavnog puta ako nisi spreman.
Problem sa željeznicama u Australiji leži u njenom povijesnom razvoju jer je bio uglavnom orijentiran prema potrebama država. Danas kad je gotovo sve privatizirano vrlo je teško inicirati nove pravce ako nema velike isplativosti. Pruga Darwin - Adelaide se praktično gradila 100 godina. Putnički promet je uglavnom prepušten autobusima i avionima. Brzina na prugama je ponekad smješna ali opet dovoljna za teretni promet. Zadnjih nekoliko godina savezna vlada inicira sufinanciranje daljnjeg razvoja i modernizacije željeznice ali obzirom na gustinu naseljenosti jedino trokut Sydney - Canberra - Melborurne ima kakav takav putnički promet + prigradski saobraćaj kod svih glavnih gradova. Cijena goriva i troškova prevoza cestom još je uvijek konkuretna željeznici mada se i to mjenja posljednjih godina sve više u korist željeznice.

Medo

#6 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 28.01.2011. - 03:50

:wink:


Danas u Južnoj Australiji postoji nekoliko željezničkih kompanija koje uglavnom koriste usluge Pacific National za vuču vlakova. Održavanjem pruga i vlakova bavi se nekoliko manjih nezavisnih kompanija. Trans Adelaide ima vlastito održavanje i vuču. GSR održava jednu od najdužih putničkih linija na svijetu, Sydney – Perth (preko Adelaide) 4352 km.

Posted Image

Posted Image

Lista kompanija koje rade u Južnoj Australiji:

Queensland Rail National (QRN) www.qr.com.au
Genesee & Wyoming Australia (GWA) – bivši ARG & ASR Freightlink - www.freightlink.com.au
TransAdelaide (TA) - Adelaide Metro Rail Network - www.adelaidemetro.com.au
Great Southern Railway (GSR) - www.gsr.com.au
Patrick Rail Operations
Specialised Container Transport

Posted Image

Posted Image

Nekoliko slika iz prošlosti željeznica Južne Australije.

Slike je napravio James Brook u Peterborough-u, nekad najvećem željezničkom čvorištu u državi s tri različite širine kolosjeka. Danas je tamo puno mirnije, vlakovi prolaze ali se tu ne zaustavljaju. Ostao je muzej – Steamtown. Da bi se dоšlo do muzeja, obično se ide autobusom ili autom.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Medo

#7 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,824 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 29.01.2011. - 00:39

Hvala za postavljene slike!

#8 josip

josip
  • Članovi
  • 5,745 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 29.01.2011. - 09:31

Zanimljive slike i informacije, a još mi je zanimljivije da u Australiji ima lokomotiva kao i kod nas, npr. imaju karavele i ličanke, ali po izgledu se dosta razlikuju, odnosno kabina ima je nešto prostranija 8)

#9 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 29.01.2011. - 15:01

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

#10 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,824 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 29.01.2011. - 20:58

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

Možda se u njima vozi ili voze zamjensko osoblje vuče? Znam za situaciju kada je slovenski muzejski vlak išao u Split, prvi vagon do lokomotive je bio kušet. Išle je rezervna partija ili partije za lokomotive serije 03 i 06. Možda nije dobra usporedba za Australiju?
Ili možda ima "BEDAKA" koji se žele vlakom voziti bez obzira na dužinu i trajanje? Koliko znam i za teretne brodove se može kupiti karta, pa tko voli nek izvoli se voziti par tjedana preko oceana.

#11 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 29.01.2011. - 21:31

:wink:

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?



Teretni vlakovi s putničkim vagonom iz lokomotive su transkontinentalni i imaju nekoliko posada s vrlo iskusnim mašinovođama, osposobljenim za manje tehničke intervencije. Koliko sam čuo to je najbolje plaćeni posao na željeznici. Vlakovi su obično na pravcu iz Adelaide za Perth ili Darwin i obrnuto. Posada vraća vlak. Vagon ima spavaći dio, dnevni boravak i dio za pripremu hrane. Dodatno, jednom tjedno, neki od tih vlakova imaju vagon(e) s namirnicama, poštom i svim onim što je naručeno za potrebe udaljenih farmi ili obitelji čuvara pruge koje nemaju drugi način snabdjevanja jer su udaljeni po nekoliko stotina kilometara od bilo kakvog naselja, a kad govorimo o naseljima onda to može biti 20-ak ljudi.

Prve četri snimke su iz okolice Whyalla-e. Južno od Port Augusta

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Medo

#12 inflameswetrust

inflameswetrust
  • Članovi
  • 3,315 posts
  • Joined 28.02.2009.
  • LocationPožega

Posted 29.01.2011. - 23:10

Hvala ti za sjajne slike i detaljan opis zanimljivosti s australskih pruga! :--)

Zanima me, znaš li dogodi li se nekada da poneka lokomotiva na početku vlaka vozi s dužim krajem naprijed? Kod nas je to uobičajeno, a koliko čitam o željeznicama u sj. Americi, kod njih je to rijetkost!

Lijep pozdrav! :hm
Posted Image

Moje fotografije.

#13 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 30.01.2011. - 01:33

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

Možda se u njima vozi ili voze zamjensko osoblje vuče? Znam za situaciju kada je slovenski muzejski vlak išao u Split, prvi vagon do lokomotive je bio kušet. Išle je rezervna partija ili partije za lokomotive serije 03 i 06. Možda nije dobra usporedba za Australiju?
Ili možda ima "BEDAKA" koji se žele vlakom voziti bez obzira na dužinu i trajanje? Koliko znam i za teretne brodove se može kupiti karta, pa tko voli nek izvoli se voziti par tjedana preko oceana.


Dočim npr. Mauritanske željeznice uslugu prijevoza putnika nude gotovo isključivo u teretnim vagonima za prijevoz željezne rudače. Ukupno Mauritanske željeznice raspolažu s 1 (slovima: jednim) putničkim vagonom.

Ispričavam se na OT.

#14 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 30.01.2011. - 02:39

:--)

Zanima me, znaš li dogodi li se nekada da poneka lokomotiva na početku vlaka vozi s dužim krajem naprijed? Kod nas je to uobičajeno, a koliko čitam o željeznicama u sj. Americi, kod njih je to rijetkost!
Lijep pozdrav! :hm


Rijetkost je i ovdje. Vidjeh samo na kratkim relacijama. U pravilu teretni vlakovi imaju najmanje dvije lokomotive.

Evo jedne koja vozi ljeti jer parna ne smije. The Cockle Train u Victor Harbor-u (70 km istočno od Adelaide) - Steam ranger association (Društvo vlakoljubaca). Pruga se više ne koristi za redovan saobračaj. Irski kolosjek.

Posted Image

Posted Image

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

Možda se u njima vozi ili voze zamjensko osoblje vuče? Znam za situaciju kada je slovenski muzejski vlak išao u Split, prvi vagon do lokomotive je bio kušet. Išle je rezervna partija ili partije za lokomotive serije 03 i 06. Možda nije dobra usporedba za Australiju?
Ili možda ima "BEDAKA" koji se žele vlakom voziti bez obzira na dužinu i trajanje? Koliko znam i za teretne brodove se može kupiti karta, pa tko voli nek izvoli se voziti par tjedana preko oceana.



Oprosti, ne vidjeh odmah tvoj prilog, vjerojatno je poslan dok sam ja marljivo pisao svoj, a to obično potraje.
"BEDACI" se obično voze s transkontinentalnim putničkim. Ponekad se dogodi da se primi koji putnik s udaljenih farmi ili član obitelji čuvara pruge ali to je izuzetak jer pravila ne dozvoljavaju.

Dočim npr. Mauritanske željeznice uslugu prijevoza putnika nude gotovo isključivo u teretnim vagonima za prijevoz željezne rudače. Ukupno Mauritanske željeznice raspolažu s 1 (slovima: jednim) putničkim vagonom.

Kad se radi o broju putničkih vagona Južna Australija i nije baš nešto bogata. Navodno ima ukupno 60-ak vagona. Prigradske vlakove ne računam jer nemaju standardne putničke vagone.

Medo

#15 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 11.02.2011. - 10:26

:-D

Ovo je jedini redovni teretni vlak na širokotračnoj pruzi u Južnoj Australiji i vjerojatno će to tako ostati još nekoliko godina dok se ne napravi konverzija ove linije i prepusti ponovo prigradskom putničkom saobračaju i možda ponekom teretnom. Prigradski saobraćaj je prestao prije desetak godina ali je u planu revitalizacija ove linije jer se broj stanovnika prilično povećao u tome djelu a putovanje autom/autobusom do Adelaide sve duže traje. Vlak prevozi balast iz kamenoloma Penrice, 60 km sjeverno zapadno od Adelaide. Vlak se od milja zove The Stonie. Balast se u ovom trenutku najviše koristi za remont/konverziju postojećih prigradskih pruga tako da bar jednom dnevno prolazi tim pravcem.

Video je star nekoliko godina ali je aktualan jer se praktično ništa nije promjenilo.

1

Kad nadjem dobre slike prigradskih vlakova onda će se ova tema što se mene tiče moći zaključati.

Medo

Edited by Medo_Adelaida, 11.02.2011. - 10:27.

----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#16 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 12.02.2011. - 01:34

:-D

Nisam mogao odoljeti a da ne podjelim s vama ovih nekoliko (meni) lijepih slika iz južne australije. Autor slika, Daniel Hancock iz Viktorije je bio nekoliko dana ovdje u posjeti.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


i nekoliko slika iz željezničkog muzeja u Adelaide. Vrijedno posjetiti.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


plus prigradski vlak

Posted Image

Prigradska željeznička stanica Mt Lofty

Posted Image

Medo
----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#17 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,230 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 12.02.2011. - 18:34

Hvala Medo na odličnim slikama !
Željeznički muzej u Adelaidi ima zaista zanimljivih eksponata.

Pozdrav iz Osijeka !


#18 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 13.02.2011. - 08:39

:-D

Hvala dnovakovic.


Prigradska željeznica u Adelaide se u osnovi sastoji iz dva tipa motornih kola; tip 2000 (jumbo) i 3000.
Serija 2000 obično saobraća u paru dok za vrijeme špica ima maksimum od 4 vagona (2+2) Trenutačno je 24 motornih kola na raspologanju, a 2016/17 bi trebali biti povučeni iz prometa kad se završi elektrifikacija i konverzija kolosjeka prigradske željeznice. Radnicima na održavanju će laknuti jer se serija pokazala problematičnom.
Serija 3000 je najbrojnija i trenutno ima 70 motornih kola u prometu. 47 od njih će biti preuređeno u električne na standardnom kolosjeku, počevši od 2013. Serija 3000 prometuje u različitim kombinacijama, a maksimalan broj je 6 jedinica u jednom vlaku. Van špice na pojedinim linijama saobraćaju samo kao motorna kola ili u paru.
Dvije slike pripadaju ABC Adelaide i Info Adelaide.

Serija 3000


Posted Image

Posted Image

Serija 2000 (Jumbo)

Posted Image

Unutrašnjost je gotova ista u svim vlakovima, jedino se razlikuje dezen tkanina na sjedištima

Posted Image

S ovim završavam o željeznicama u JA. U toku je priprema za konverziju sa širokog na normalni kolosjek i elektrifikacija prigradskih pruga. Adelaide je jedini glavni grad u A koji nema električnu željeznicu. Već je odlučeno koji će električni vlakovi biti kupljeni.

http://www.youtube.com/watch?v=A5B18JSxFRE&feature=player_embedded

Javit ću se kad se nešto bitno novo desi u JA.

Medo

:-D

Edited by Medo_Adelaida, 13.02.2011. - 08:41.

----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#19 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 14.02.2011. - 23:24

Izvrsni prilozi, hvala Medo! :)

pozdrav
toma
Three Blind Mice

#20 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 21.02.2011. - 08:34

:-)

Hvala Toma.

Dobih ovaj link i nema smisla zadržati ovu ljepoticu samo za sebe.
Jedna od prvih lokomotiva na južnoaustralskim željeznicama. Lokomotiva je pod brojem SLSA B 24. Na slici ima nešto produženi tender no original koji je napravljen u William Fairbairn, Manchester. Kupljene su tri takve lokomotive i dobile su imena: Victoria, Albert i Adelaide (nemre se dalje od kraljičine obitelji). Lokomotive su ušle u upotrebu 1856, a povučene 1873 iako su im povećali kapacitet tendera 1870. Nisam mogao naći podatak zašto im je radni vijek bio relativno kratak. Vjerojatno tip cilindra nije bio najbolje riješenje. Slikano je 1870.

Posted Image
Slika pripada arhivi State Library - South Australia.

Medo

----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users