Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Rasprava o izgradnji i održavanju infrastrukture


  • Please log in to reply
940 replies to this topic

#21 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.01.2011. - 20:47

Straža funcionira i bez željeznice.


Ma naravno da funkcionira, samo što kolač od prijevoza ubiru SŽ. Kad bi HŽ rekonstruirao tih 7 km pruge od Đurmanca do granice, ta investicija bi mu se vratila za kratko vrijeme i nakon toga bi zarađivao. Ali bolje je zaradu prepustiti drugima, zar ne. :D

Ja ne velim da je to dobro, samo da je to dosta karakterističan primjer "bježanja" tereta s industrijskih kolosijeka na ceste - iz raznih razloga, pa i zbog nebrige i neagilnosti željezničarskih tvrki ... odnosno službenika.

#22 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 21.01.2011. - 21:54


Slazem se da osnovni sustav mora biti podrzavljen jer privatizacija je pogubna. No medjutim... ne vidim razlog zasto bi nadogradnja na postojeci sustav morala biti u drzavnom vlasnistvu?

Ne kužim na kakvu nadogradnju misliš?
Već sam napisal da je moguće smanjit opseg poslova unutar Infrastrukture, a dio dotadašnjeg stalnog postava dodijelit privatnim tvrtkama (prvenstveno poslovi koji nisu terminski vezani na sigurnost, nego su kampanjski, a osobito ak nisu usko vezani na željezničke podsustave - ko npr. onaj ugovor o vodoinstalacijama).


Pod nadogradnju sustava prvenstveno mislim na nove pruge koje po meni uopce ne moraju biti vlasnistvo drzave (HZ infre) ako ih iz svojeg interesa gradi neki novi operater ili tvornica.


Ti pricas o nasljedjenom stanju.. slazem se... sto je do sada napravljeno to ostaje drzavi. Stvar je u novim kilometrima.
Trenutno imas situaciju gdje ti u Kumrovcu postoji nekakva ljevaonica koja bi vozila par stotina tisuca tona godisnje a od pruge nis.
O Strazi da ne pricamo...

Pod "naslijeđeno stanje" mislim na sustav subvencija, od podržavljenja svih pruga do danas, ali i na situaciju u široj regiji - točnije, u Evropi. No prije svega na nasljednu svijest kritične mase zaposlenih u sustavu HŽ.

Ljevaonica u Kumrovcu bi vjerojatno propala i uspostavljenjem sutlanske pruge ko magistralne (prema Mariboru).
Straža funcionira i bez željeznice.
S druge strane, tam gde postoji interes, prijevoz je profunkcioniral (Vukovar), ili se čak grade potpuno novi industrijski kolosijeci (Našice).

Očigledno je teško generalizirat, al još teže bi bilo iz individualnih slučajeva složit kompletnu sliku.
Nisu neke pruge ili industrijski kolosijeci zamrli samo zbog Domovinskog rata, čak i u tih zadnjih 20 godina se mijenjala i promjenila struktura roba.
Kad Viktoru oponiram oko Istočnog kolodvora, onda to nije da bi ikom ovde dizal tlak, nego zato jer su takvi robni kolodvori postali arhaizam, koji troši skupocjeni prostor i komunalne naknade, a rada gotovo i nema.

No da ne bi ispalo da samo kritiziram HŽ i globalizaciju, mislim da je ovakvom stanju debelo kumovala i država - i od nje bi trebalo krenut s revitalizacijom željeznica u Hrvatskoj.
Naravno da to ne očekujem od aktualnog resornog ministra, a ni Vlade. Živi bili pa vidjeli ...


Krivo sam rekao... nije ljevaonica nego tvornica limova. Zove se Albalim i zainteresirani su za prijevoz svojih sirovina i gotovih proizvoda. Jasno je i zasto... rade prilicno teske stvari :D

http://www.albasiderurgica.com/

Eto naprimjer oni bi koristili prugu no to nisu u mogucnosti.
Usput htio sam pitati... tko financira izgradnju kolosjeka u cementari Nasice?

#23 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.01.2011. - 23:55

Pod nadogradnju sustava prvenstveno mislim na nove pruge koje po meni uopce ne moraju biti vlasnistvo drzave (HZ infre) ako ih iz svojeg interesa gradi neki novi operater ili tvornica.

Zakonska mogućnost postoji - no problem je kaj su već sve logične trase zauzete. Neki spojevi o kojima se tu raspravljalo ili raspravlja, svakak nemreju bit interesantni nekom potencijalnom investitoru, a nekakve eventualne revitalizacije uskotračnih pruga (ko npr. Šarganska osmica u Srbiji, ili čak izgradnje) bi ipak bile više u domeni turizma nego prometa, odnosno profitabilnih ulaganja.
Jedino kaj vidim u (dalekoj) budućnosti je moguća izgradnja potpuno odvojenog sustava - MAGLEV.

Krivo sam rekao... nije ljevaonica nego tvornica limova. Zove se Albalim i zainteresirani su za prijevoz svojih sirovina i gotovih proizvoda. Jasno je i zasto... rade prilicno teske stvari :D

http://www.albasiderurgica.com/

Eto naprimjer oni bi koristili prugu no to nisu u mogucnosti.

Wow :D - nisam pojma imal da se tam uselil neko novi! :oops:

Usput htio sam pitati... tko financira izgradnju kolosjeka u cementari Nasice?

Kak sam uspjel nedavno pročitat u članku iz "Željeznica" - cementara.

#24 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 26.01.2011. - 15:12

Osobno smatram da su ogranicenja brzina kod nas prekonzervativna i namjerno se stavljaju prilicno niza nego sto bi stvarno mogla biti. Kad vidim po cemu ponegdje vani voze 60 km/h......


Odlican primjer kvalitete kolosjeka i brzine kojom se vozi....


a evo i po cemu voze putnike




Pa nek neko veli da kod nas nisu prekonzervativni kod odredjivanja ogranicenja.

#25 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,320 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 26.01.2011. - 18:48

Ja sam nekak ziher da su zatvorene dionice u boljem stanju od ove:


:D

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!


#26 sale2

sale2
  • Članovi
  • 1,405 posts
  • Joined 04.03.2010.

Posted 26.01.2011. - 19:25

Pruga Bjelovar-Kloštar nakon što je obnovljena imala je sljedeće brzine;
Bjelovar-V.Trojstvo 80 km/h,
V.Trojstvo-Zid Katalena 65 km/h,
Zid Katalena-Kloštar 70 km/h.
Nedugo nakon puštanja pruge u promet brzina na cijeloj dionici je svedena na 65 km/h. Vozio sam se tom prugom i kad su bile prvotne brzine i sadašnja brzina i vožnja u oba slučaja je bila mirna i ugodna.
Vremenski gledano nije velika razlika u vožnji u odnosu na prvotne brzine ali zanima me jel zna netko zašto nisu zadržane prvotne projektirane brzine s obzirom da su na većem dijelu trase betonski pragovi po kojima se na nekim drugim prugama vozi 80-100 km/h??

#27 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 26.01.2011. - 22:18

Pa nek neko veli da kod nas nisu prekonzervativni kod odredjivanja ogranicenja.

Ja sam vrlo zadovoljan da su konzervativni.

#28 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 26.01.2011. - 22:19

Ja sam nekak ziher da su zatvorene dionice u boljem stanju od ove:


:wink:

Ovo je zločin bez posljedica.

#29 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 26.01.2011. - 22:34

... ali zanima me jel zna netko zašto nisu zadržane prvotne projektirane brzine s obzirom da su na većem dijelu trase betonski pragovi po kojima se na nekim drugim prugama vozi 80-100 km/h??

Ne znam razlog(e), al samo da napomenem da je povlačenje paralela s drugim dionicama samo zato kaj su na njima betonski pragovi bespredmetno, jer vrsta pragova sama po sebi nema nikakve direktne posljedične veze s određivanjem brzina.
Obzirom da se radi o rabljenim pragovima, pretpostavljam da se pojavilo pitanje veze prag - pribor - tračnica.

#30 sale2

sale2
  • Članovi
  • 1,405 posts
  • Joined 04.03.2010.

Posted 26.01.2011. - 22:52

Ne znam razlog(e), al samo da napomenem da je povlačenje paralela s drugim dionicama samo zato kaj su na njima betonski pragovi bespredmetno, jer vrsta pragova sama po sebi nema nikakve direktne posljedične veze s određivanjem brzina.
Obzirom da se radi o rabljenim pragovima, pretpostavljam da se pojavilo pitanje veze prag - pribor - tračnica.

Mislim da nije u pitanju veza prag-tračnica jer bi se to onda pojavilo i na ostalim dionicama gdje su ugrađeni indentični betonski pragovi iste ili približno iste godine proizvodnje! Vremenska razlika u vožnji je svega par minuta u odnosu na prvotne brzine tako da je možda i to igralo ulogu ili se možda kod manjih brzina manje troše i tračnice u zavojima i pruga je dugotrajnija?

#31 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 26.01.2011. - 23:39

Mislim da nije u pitanju veza prag-tračnica jer bi se to onda pojavilo i na ostalim dionicama gdje su ugrađeni indentični betonski pragovi iste ili približno iste godine proizvodnje!

Gde?
Na Krivaja - Gaj?
Il Zabok - Začretje (mislim da je 60 km/h)?

Vremenska razlika u vožnji je svega par minuta u odnosu na prvotne brzine tako da je možda i to igralo ulogu ili se možda kod manjih brzina manje troše i tračnice u zavojima i pruga je dugotrajnija?

Ta razlika u trošenju je neznatna (obzirom na nikakav teretni promet). Inače, i smanjene brzine troše tračnice - one unutarnje visinski.
Najbitnije je kod smanjenja brzina znatno smanjenje dinamičkog utjecaja.

#32 sale2

sale2
  • Članovi
  • 1,405 posts
  • Joined 04.03.2010.

Posted 27.01.2011. - 08:13

Gde?
Na Krivaja - Gaj?
Il Zabok - Začretje (mislim da je 60 km/h)?

Mislim da dobar dio Podravske pruge ima takve pragove,pruga Vinkovci-Osijek ( iznimka je dionica pruge gdje su ugrađeni novi ),pruga Bjelovar-Žabno,dio Ličke pruge,i na svim tim dionicama se vozi 80 km/h!

#33 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.01.2011. - 10:09

Mislim da dobar dio Podravske pruge ima takve pragove ...

Mislim da nema, odnosno dijelovi se nalaze na teritoriju koprivničkog ZOP-a.

... pruga Vinkovci-Osijek (iznimka je dionica pruge gdje su ugrađeni novi) ...

To traje 2 godine, a i bez teretnog prometa.

... pruga Bjelovar - Žabno ...

Mjestimično.

... dio Ličke pruge ...

Tam je ugrađivan isključivo novi tip.

... i na svim tim dionicama se vozi 80 km/h!

Vozilo se i 100 Km/h.

#34 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 14.02.2011. - 10:27

Znate li da li se ikada u Jugi i danas na HZ-u, koristila brusilica za brusenje vozne povrsine tracnica?

#35 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 14.02.2011. - 19:17

Znate li da li se ikada u Jugi i danas na HZ-u, koristila brusilica za brusenje vozne povrsine tracnica?


Mislim da je 90-e moj kolega vodil brušenje od Sunje do Bosanskog Novog.
Čini mi se i da je nakon rata bilo nekih akcija brušenja, al fakat ne znam ni kolko ni gde.

#36 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 14.02.2011. - 20:47


Znate li da li se ikada u Jugi i danas na HZ-u, koristila brusilica za brusenje vozne povrsine tracnica?


Mislim da je 90-e moj kolega vodil brušenje od Sunje do Bosanskog Novog.
Čini mi se i da je nakon rata bilo nekih akcija brušenja, al fakat ne znam ni kolko ni gde.
Mislim da je 90-e moj kolega vodil brušenje od Sunje do Bosanskog Novog.
Čini mi se i da je nakon rata bilo nekih akcija brušenja, al fakat ne znam ni kolko ni gde.



Znaci brusenje sina nije standardni postupak nakon neke kolicine prevucenih vlakova ili remonta. Bilo bi mi logicno da poprave glavu sine i poboljsaju nalijeganje kotaca a samim time i adheziju.

#37 ih

ih
  • Članovi
  • 5 posts
  • Joined 14.05.2010.

Posted 15.02.2011. - 00:38

Pozdrav svima!
98.god. je neka Talijanska firma radila potez Vinkovci-Strizivojna. Sjećam se jer je kompozicija bila smještena neko vrijeme u Ivankovu.

#38 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 15.02.2011. - 02:08

Znaci brusenje sina nije standardni postupak nakon neke kolicine prevucenih vlakova ili remonta. Bilo bi mi logicno da poprave glavu sine i poboljsaju nalijeganje kotaca a samim time i adheziju.

Nažalost, nije.
Ono na Unskoj pruzi je bilo popravljanje štete.
Ne sećam se više točno, al mislim da se se prvi tretman preporuča cca. 3 mjeseca nakon remonta, a posle sukcesivno, svakih par godina (no to ovisno i o brutu).

#39 Lika express

Lika express
  • Članovi
  • 786 posts
  • Joined 24.01.2011.
  • LocationZAGREB-BLATO

Posted 15.02.2011. - 17:17

Tema održavanje ili neodržavanje -gledajući ovaj filmić sa ovim vlakom -ne mogu vjerovati da se po takvoj pruzi vozi ali uvijek taj ali pa u našoj domovini ima jedna pružna dionica skoro pa takva na kojoj se ništa ne radi glede održavanja . O g u l i n - spoj na Ličku prugu kod Oštarija . Toliko radova oko te dionice ali na njoj ništa. Na Riječkom kolosjeku mislim brzina je 140 a na Ličkom mislim ispod 40 kmh. Ostala su iza remonta na obje pruge brda dobrih pragova i tračnica sam da su to ugradili. Možda se nešto promjenilo zadnjih 6 mjeseci nabolje. :loko
Mile

#40 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 15.02.2011. - 19:27

Tema održavanje ili neodržavanje -gledajući ovaj filmić sa ovim vlakom -ne mogu vjerovati da se po takvoj pruzi vozi ali uvijek taj ali pa u našoj domovini ima jedna pružna dionica skoro pa takva na kojoj se ništa ne radi glede održavanja . O g u l i n - spoj na Ličku prugu kod Oštarija . Toliko radova oko te dionice ali na njoj ništa. Na Riječkom kolosjeku mislim brzina je 140 a na Ličkom mislim ispod 40 kmh. Ostala su iza remonta na obje pruge brda dobrih pragova i tračnica sam da su to ugradili. Možda se nešto promjenilo zadnjih 6 mjeseci nabolje. :loko



Najgore je to sto ovaj filmic ne prikazuje neki industrijski kolosjek koji se koristi 1 godisnje vec glavnu prugu.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users