Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Rasprava o izgradnji i održavanju infrastrukture


  • Please log in to reply
907 replies to this topic

#1 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 20.01.2011. - 09:28

To je bilo kasnije 1991. kad sam se vratio iz JNA. Ove brzine su bile prije toga. Na tavanu imam vozni red iz tog vremena pa mogu točno pogledati. Gorica-Klara je bila 120 jer je 90.-te godine bio remont.


Veliš 1990. E a danas je tamo brzina manja točno za duplo! Sa 120 na 60km/h. Za usporedbu remont na dionici Varaždin - Čakovec rađen je 1987-8, tako negdje. Tada je uvedeno 100km/h. Danas, 22-3 godine kasnije brzina je - 100km/h.
Pitanje za milijun kuna:
Kako je moguća takva razlika? Zar su taj remont od Gorice do Klare radili od "plehnatih" tračnica? :roll:


Osobno smatram da su ogranicenja brzina kod nas prekonzervativna i namjerno se stavljaju prilicno niza nego sto bi stvarno mogla biti. Kad vidim po cemu ponegdje vani voze 60 km/h......

#2 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 20.01.2011. - 10:05

Ili kad se pogleda u kakvom su stanju bile ZET pruge do prije nekoliko godina, još je i metarski kolosjek a tramvaje su gajbali redovito sa 60 km/h. To je bila vožnja kao na rollercoasteru i nikad se nije ništ dogodilo.
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#3 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 20.01.2011. - 11:49


Osobno smatram da su ogranicenja brzina kod nas prekonzervativna i namjerno se stavljaju prilicno niza nego sto bi stvarno mogla biti. Kad vidim po cemu ponegdje vani voze 60 km/h......

Morpheus lupa napamet.
Između Velike Gorice i Klare je redovna brzina i dalje 120 km/h.


Dobro, a sto mislis o ovome sto sam ja napisao?

#4 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 20.01.2011. - 11:56


Osobno smatram da su ogranicenja brzina kod nas prekonzervativna i namjerno se stavljaju prilicno niza nego sto bi stvarno mogla biti. Kad vidim po cemu ponegdje vani voze 60 km/h......

Morpheus lupa napamet.
Između Velike Gorice i Klare je redovna brzina i dalje 120 km/h.


Dobro, a sto mislis o ovome sto sam ja napisao?

Ostal bum konzervativan i vjeroval kolegama. :kul
Ne sjećam se dal sam baš na ovoj temi, ili negde drugde, opisival slučaj dionice Greda - Lekenik, koja je krajem 80-ih bila u komi i da smo jedva namolili da se na njoj konačno obori brzina na 80.
Godinama se relativno uspješno održavala na toj brzini, zatim je spuštena na 70, pa 60 - do predlanjskog remonta i to je donekle dokaz da umjereno snižavanje brzina znatno produljuje vijek trajanja kolosijeka (naravno, tam gde je iluzorno očekivat skori remont).

Jer - alternativa je jedino prekid prometa (vidi Sirač - Pčelić i Našice - Pleternica :wink: ).

#5 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 20.01.2011. - 14:46


Osobno smatram da su ogranicenja brzina kod nas prekonzervativna i namjerno se stavljaju prilicno niza nego sto bi stvarno mogla biti. Kad vidim po cemu ponegdje vani voze 60 km/h......

Morpheus lupa napamet.
Između Velike Gorice i Klare je redovna brzina i dalje 120 km/h.


Dobro, a sto mislis o ovome sto sam ja napisao?

Ostal bum konzervativan i vjeroval kolegama. :kul
Ne sjećam se dal sam baš na ovoj temi, ili negde drugde, opisival slučaj dionice Greda - Lekenik, koja je krajem 80-ih bila u komi i da smo jedva namolili da se na njoj konačno obori brzina na 80.
Godinama se relativno uspješno održavala na toj brzini, zatim je spuštena na 70, pa 60 - do predlanjskog remonta i to je donekle dokaz da umjereno snižavanje brzina znatno produljuje vijek trajanja kolosijeka (naravno, tam gde je iluzorno očekivat skori remont).

Jer - alternativa je jedino prekid prometa (vidi Sirač - Pčelić i Našice - Pleternica :wink: ).


Iskreno... imam osjecaj da se namjerno obara brzina pruga da bi se namakla veca kolicina novaca za odrzavanje ako se isti kojim slucajem pojave. Stvarno... kod nas je recimo ogranicenje na pruzi 20 km/h a na istoj vlak niti skace niti bog zna sto zabacuje i komotno bi mogao i 40.
Sirac - Pcelic stvarno ne treba nikome ako je ogranicenje 15 km/h kao sto je bilo jer joj u tom slucaju konkurira i bicikl u putnickom prijevozu.
U istu se po meni za sad ne isplati ni kune uloziti jer nema neke isplativosti ni od tereta a ni od putnika.

Ajmo sad nazad na temu... smatras li stvarno da je snizavanje brzina (radi ocuvanja kolosjeka ) mudar potez? Samim time produzavas vozno vrijeme i propusnu moc cime direktno gubis novac od kojeg se isti i odrzava. Moram ti reci da su sve zeljeznice koje su primjenile tu metodu odgodjenog odrzavanja (deferred maintenance) bilo voznih sredstava ili kolosjeka, propale upravo zbog tog razloga.
Ako termin "deferred maintenance railroad" upises u google vidjet ces koliko ih je otislo na bubanj.

#6 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 20.01.2011. - 15:02

Ajmo sad nazad na temu... smatras li stvarno da je snizavanje brzina (radi ocuvanja kolosjeka ) mudar potez?

Nije mudar, nego iznuđen. :kul

Samim time produzavas vozno vrijeme i propusnu moc cime direktno gubis novac od kojeg se isti i odrzava.

Ne misliš valjda da je takav način razmišljanja u HŽ INFRASTRUKTURI?
Oni novce dobivaju "odozgora". :wink:

Moram ti reci da su sve zeljeznice koje su primjenile tu metodu odgodjenog odrzavanja (deferred maintenance) bilo voznih sredstava ili kolosjeka, propale upravo zbog tog razloga.
Ako termin "deferred maintenance railroad" upises u google vidjet ces koliko ih je otislo na bubanj.

Moram se složit s tobom. :kul

#7 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 20.01.2011. - 15:08

Drago mi je da se slazemo.
Ova nasa prepiska je zoran primjer zasto nije dobro razbiti zeljeznicu na nekoliko poduzeca kao sto je slucaj kod nas.
U ovoj situaciji HZ infrastruktura nema apsolutno nikakvu motivaciju odrzavati pruge za projektirane brzine. Potrebno je uvesti kazne za svako ogranicenje brzine, to jest.... operater dobija popust na prijevozni put ako se na istom zbog neodrzavanja smanji brzina ispod projektirane. Tek u tom slucaju bi stvar hodala.

#8 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 20.01.2011. - 15:25

Drago mi je da se slazemo.
Ova nasa prepiska je zoran primjer zasto nije dobro razbiti zeljeznicu na nekoliko poduzeca kao sto je slucaj kod nas.
U ovoj situaciji HZ infrastruktura nema apsolutno nikakvu motivaciju odrzavati pruge za projektirane brzine. Potrebno je uvesti kazne za svako ogranicenje brzine, to jest.... operater dobija popust na prijevozni put ako se na istom zbog neodrzavanja smanji brzina ispod projektirane. Tek u tom slucaju bi stvar hodala.

Tu se ne slažemo, jedino kaj ja ne bi razbijal mobilne kapacitete na tri firme - dakle, zadržal bi infrastrukturu kao 100% državno poduzeće (no smanjil opseg djelatnosti i broj zaposlenih), a prijevozničku tvrtku stavil na tržište (uz subvencioniranje pojedinih putničkih linija i kategorija putnika).
'Motivacija' upravitelja infrastrukture bi bila obveza održavanja kapaciteta (brzine, nosivosti, propusnosti). Točka. :wink:

#9 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 20.01.2011. - 18:23

Drago mi je da se slazemo.
Ova nasa prepiska je zoran primjer zasto nije dobro razbiti zeljeznicu na nekoliko poduzeca kao sto je slucaj kod nas.
U ovoj situaciji HZ infrastruktura nema apsolutno nikakvu motivaciju odrzavati pruge za projektirane brzine. Potrebno je uvesti kazne za svako ogranicenje brzine, to jest.... operater dobija popust na prijevozni put ako se na istom zbog neodrzavanja smanji brzina ispod projektirane. Tek u tom slucaju bi stvar hodala.


Ovo je odlična ideja!

Jednako tako, kakav je to vlak koji se zove IC ili brzi (dakle, takva mu je i cijena) a međugradsku relaciju zračne udaljenosti 60 km vozi preko 2 sata! Dok konkurentski vid prijevoza za jednaku cijenu vozi skoro dvostruko brže. :D
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#10 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 20.01.2011. - 19:19

Drago mi je da se slazemo.
Ova nasa prepiska je zoran primjer zasto nije dobro razbiti zeljeznicu na nekoliko poduzeca kao sto je slucaj kod nas.
U ovoj situaciji HZ infrastruktura nema apsolutno nikakvu motivaciju odrzavati pruge za projektirane brzine. Potrebno je uvesti kazne za svako ogranicenje brzine, to jest.... operater dobija popust na prijevozni put ako se na istom zbog neodrzavanja smanji brzina ispod projektirane. Tek u tom slucaju bi stvar hodala.

Tu se ne slažemo, jedino kaj ja ne bi razbijal mobilne kapacitete na tri firme - dakle, zadržal bi infrastrukturu kao 100% državno poduzeće (no smanjil opseg djelatnosti i broj zaposlenih), a prijevozničku tvrtku stavil na tržište (uz subvencioniranje pojedinih putničkih linija i kategorija putnika).
'Motivacija' upravitelja infrastrukture bi bila obveza održavanja kapaciteta (brzine, nosivosti, propusnosti). Točka. :D


Tu se slazem... razdvajanje putnickog prijevoza (neprofitnog) i carga je iskljucivo da bi se islo na ruku nekome tko zeli kupiti cargo a vjerovatno i vucu. Dvije firme su dovoljne. Ono cime se ne slazem je "Obaveza" jer i sam znas da ako za nesto nema sankcija tada se to ni ne provodi. Smatram da je prijedlog sankcija za "Infrastrukturu d.o.o." obavezan ako ne odrzava i unaprijedjuje pruge. Inace imamo situaciju u kojoj se operater moze poklopiti usima i gotovo. Utjecaja na "Infrastrukturu" nema.

#11 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 20.01.2011. - 20:40

... Ono cime se ne slazem je "Obaveza" jer i sam znas da ako za nesto nema sankcija tada se to ni ne provodi. Smatram da je prijedlog sankcija za "Infrastrukturu d.o.o." obavezan ako ne odrzava i unaprijedjuje pruge. Inace imamo situaciju u kojoj se operater moze poklopiti usima i gotovo. Utjecaja na "Infrastrukturu" nema.

Pa sankcija je u Skupštini društva (koje je u 100%-tnom vlasništvu države).
Ako Upravitelj ne izvršava obveze, sankcionira se prvo smjenjivanjem najodgovornijih, pa smanjivanjem beneficija (božićnica i sl.) i na kraju plaća ...

#12 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 20.01.2011. - 21:54

... Ono cime se ne slazem je "Obaveza" jer i sam znas da ako za nesto nema sankcija tada se to ni ne provodi. Smatram da je prijedlog sankcija za "Infrastrukturu d.o.o." obavezan ako ne odrzava i unaprijedjuje pruge. Inace imamo situaciju u kojoj se operater moze poklopiti usima i gotovo. Utjecaja na "Infrastrukturu" nema.

Pa sankcija je u Skupštini društva (koje je u 100%-tnom vlasništvu države).
Ako Upravitelj ne izvršava obveze, sankcionira se prvo smjenjivanjem najodgovornijih, pa smanjivanjem beneficija (božićnica i sl.) i na kraju plaća ...


Hmmm... a reci mi koje od drustava u 100% vlasnistvu drzave izvrsava obaveze :D
Nego za ozbiljno... od kuda novac HZ infrastrukturi za izgradnju neke nove pruge? Zasto bi drzava placala izgradnju bilo koje nove dionice? Zasto ih o svojem trosku ne gradi neki od privatnih operatera kao sto je u USA?

#13 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 20.01.2011. - 23:35

Hmmm... a reci mi koje od drustava u 100% vlasnistvu drzave izvrsava obaveze :)

Bolnice ...?

Nego za ozbiljno... od kuda novac HZ infrastrukturi za izgradnju neke nove pruge?

To je regulirano zakonski. Investicije pokriva država, a za redovno održavanje skrbi Upravitelj infrastrukture.
Naravno, idealno zamišljeno da sadašnje stanje nije u zaostatku s remontima na 1500 km pruga ...

Zasto bi drzava placala izgradnju bilo koje nove dionice? Zasto ih o svojem trosku ne gradi neki od privatnih operatera kao sto je u USA?

Pruge su javno dobro i nacionalni je interes održavati, dapače i unaprijeđivati željeznički promet.
I onaj ključni razlog: sigunost.
Privatne tvrtke nemaju nikakav interes ulagati u sigurnost, bar ne preko razine koje pokrivaju osiguravatelji.
Državi je pak, sigurnost visoki prioritet.

#14 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 21.01.2011. - 10:04


Hmmm... a reci mi koje od drustava u 100% vlasnistvu drzave izvrsava obaveze :)

Bolnice ...?


Hmm da li bas izvrsavaju obaveze prema pacijentima? Daj boze da ne moramo saznati na svojoj kozi.


Nego za ozbiljno... od kuda novac HZ infrastrukturi za izgradnju neke nove pruge?

To je regulirano zakonski. Investicije pokriva država, a za redovno održavanje skrbi Upravitelj infrastrukture.
Naravno, idealno zamišljeno da sadašnje stanje nije u zaostatku s remontima na 1500 km pruga ...


Zasto investicije pokriva drzava iz proracuna (kojeg punimo ti i ja) ako privatnici voze a dio njihove zarade ne ide nama u djep?


Zasto bi drzava placala izgradnju bilo koje nove dionice? Zasto ih o svojem trosku ne gradi neki od privatnih operatera kao sto je u USA?

Pruge su javno dobro i nacionalni je interes održavati, dapače i unaprijeđivati željeznički promet.
I onaj ključni razlog: sigunost.
Privatne tvrtke nemaju nikakav interes ulagati u sigurnost, bar ne preko razine koje pokrivaju osiguravatelji.
Državi je pak, sigurnost visoki prioritet.


Slazem se da su pruge interes... samo se ne slazem da su nacionalni vec su prije privatni. Ako u buducnosti imamo 10 privatnih operatera koji se bave prijevozom tereta tada oni moraju financirati izgradnju pruga.
U situaciji kada je drzava vlasnik infrastrukture i prijevoznickih firmi tada je to nacionalni interes. Privatnike je uvijek jednostavnije natjerati da postuju pravila nego samu drzavu koja ih propisuje i provodi. Svjesni smo situacije gdje drzava sama ne provodi zakone koje je propisala.

#15 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.01.2011. - 12:12

Hmm da li bas izvrsavaju obaveze prema pacijentima? Daj boze da ne moramo saznati na svojoj kozi.

Da, al kam vodi rasprava u kojoj se samo pokazuje prstom na ostale devijacije sustava?
Osnovni sustav organizacije i kontrole prometa (ko uostalom i Kontrola letenja, Lučke kapetanije i dr.) mora biti u potpunosti podržavljen (dakle, bez ikakvog utjecaja tržišta), jer iskustvo Margaret Thacher je pokazalo pogubnost privatizacije željeznice ... a bome i bolnica. :roll:

Zasto investicije pokriva drzava iz proracuna (kojeg punimo ti i ja) ako privatnici voze a dio njihove zarade ne ide nama u djep?

Zato jer je to naslijeđeno stanje - sve željeznice u svijetu (osim Japana i dijelova američkih kompanija) subvencioniraju svoje nacionalne željeznice. Iz tog globalnog sustava nema individualnog izlaza.
No - nije li ista priča i s cestama? :roll:

Slazem se da su pruge interes... samo se ne slazem da su nacionalni vec su prije privatni. Ako u buducnosti imamo 10 privatnih operatera koji se bave prijevozom tereta tada oni moraju financirati izgradnju pruga.
U situaciji kada je drzava vlasnik infrastrukture i prijevoznickih firmi tada je to nacionalni interes. Privatnike je uvijek jednostavnije natjerati da postuju pravila nego samu drzavu koja ih propisuje i provodi. Svjesni smo situacije gdje drzava sama ne provodi zakone koje je propisala.

Privatni interes se ogleda isključivo u profitu, a ne u dostupnosti puteva. Nacionalni pak interes je u porezu kojeg plaćaju privatnici, no također i u dostupnosti putova po izboru svakom, bilo pojedincima ili tvrtkama.

:roll:
Ovo se fakat udaljilo od sunjske pruge prema Mihanovićevoj ... pa i Markovom trgu! :oops:
Valjalo bi da neko odgovoran ovo prikelji na prikladnije mesto, il čak osamostali. :cola:

#16 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,669 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 21.01.2011. - 13:38

Eto srecom sam ja odgovoran :roll:

Slazem se da osnovni sustav mora biti podrzavljen jer privatizacija je pogubna. No medjutim... ne vidim razlog zasto bi nadogradnja na postojeci sustav morala biti u drzavnom vlasnistvu?
Ti pricas o nasljedjenom stanju.. slazem se... sto je do sada napravljeno to ostaje drzavi. Stvar je u novim kilometrima.
Trenutno imas situaciju gdje ti u Kumrovcu postoji nekakva ljevaonica koja bi vozila par stotina tisuca tona godisnje a od pruge nis.
O Strazi da ne pricamo...

#17 Morpheus

Morpheus
  • Članovi
  • 339 posts
  • Joined 11.07.2006.

Posted 21.01.2011. - 19:24

Ispričavam se što sam očito pogriješio kod te "recentne" brzine za dio Velika Gorica - Klara.

Međutim pitanje ostaje. Kako to da primjerice kod podravske pruge koja je u cjelosti manje-više remontirana osamdesetih neke dionice nisu spuštene (usprkos betonskim pragovima) kao dionica Varaždin -Koprivnica gdje je i nakon 25 godina brzina i dalje ista(100km/h) a sve ostale dionice su spuštene na max 80km/h, ponegdje i ispod toga?

Isto tako kako to da je na remontiranoj dionici od Zaprešića do Luke (ili koje već stanice) brzina 60 km/h a vlak prilično mirno prelazi tom dionicom dok s druge strane od Bedekovčine prema Budinšćini ponegdje opasno "poskakuje" a brzina je 80 km/h. Zanima me kojom logikom se to rukovodi i tko je odgovoran za odlučivanje kojom se brzinom smije voziti?

Jel netko zna odgovore na ta pitanja? :D

#18 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.01.2011. - 20:15

Eto srecom sam ja odgovoran :D

Ma pital sam tak jer mi se čini da među vama postoji neka podjela po resorima, a ne znam koji je čiji i kolko se imate običaj mešat u "tuđe dvorište".

Slazem se da osnovni sustav mora biti podrzavljen jer privatizacija je pogubna. No medjutim... ne vidim razlog zasto bi nadogradnja na postojeci sustav morala biti u drzavnom vlasnistvu?

Ne kužim na kakvu nadogradnju misliš?
Već sam napisal da je moguće smanjit opseg poslova unutar Infrastrukture, a dio dotadašnjeg stalnog postava dodijelit privatnim tvrtkama (prvenstveno poslovi koji nisu terminski vezani na sigurnost, nego su kampanjski, a osobito ak nisu usko vezani na željezničke podsustave - ko npr. onaj ugovor o vodoinstalacijama).

Ti pricas o nasljedjenom stanju.. slazem se... sto je do sada napravljeno to ostaje drzavi. Stvar je u novim kilometrima.
Trenutno imas situaciju gdje ti u Kumrovcu postoji nekakva ljevaonica koja bi vozila par stotina tisuca tona godisnje a od pruge nis.
O Strazi da ne pricamo...

Pod "naslijeđeno stanje" mislim na sustav subvencija, od podržavljenja svih pruga do danas, ali i na situaciju u široj regiji - točnije, u Evropi. No prije svega na nasljednu svijest kritične mase zaposlenih u sustavu HŽ.

Ljevaonica u Kumrovcu bi vjerojatno propala i uspostavljenjem sutlanske pruge ko magistralne (prema Mariboru).
Straža funcionira i bez željeznice.
S druge strane, tam gde postoji interes, prijevoz je profunkcioniral (Vukovar), ili se čak grade potpuno novi industrijski kolosijeci (Našice).

Očigledno je teško generalizirat, al još teže bi bilo iz individualnih slučajeva složit kompletnu sliku.
Nisu neke pruge ili industrijski kolosijeci zamrli samo zbog Domovinskog rata, čak i u tih zadnjih 20 godina se mijenjala i promjenila struktura roba.
Kad Viktoru oponiram oko Istočnog kolodvora, onda to nije da bi ikom ovde dizal tlak, nego zato jer su takvi robni kolodvori postali arhaizam, koji troši skupocjeni prostor i komunalne naknade, a rada gotovo i nema.

No da ne bi ispalo da samo kritiziram HŽ i globalizaciju, mislim da je ovakvom stanju debelo kumovala i država - i od nje bi trebalo krenut s revitalizacijom željeznica u Hrvatskoj.
Naravno da to ne očekujem od aktualnog resornog ministra, a ni Vlade. Živi bili pa vidjeli ...

#19 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,225 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 21.01.2011. - 20:32

Straža funcionira i bez željeznice.


Ma naravno da funkcionira, samo što kolač od prijevoza ubiru SŽ. Kad bi HŽ rekonstruirao tih 7 km pruge od Đurmanca do granice, ta investicija bi mu se vratila za kratko vrijeme i nakon toga bi zarađivao. Ali bolje je zaradu prepustiti drugima, zar ne. :D

Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#20 DB

DB
  • Članovi
  • 11,201 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.01.2011. - 20:43

...
Kako to da primjerice kod podravske pruge koja je u cjelosti manje-više remontirana osamdesetih neke dionice nisu spuštene (usprkos betonskim pragovima) kao dionica Varaždin -Koprivnica gdje je i nakon 25 godina brzina i dalje ista(100km/h) a sve ostale dionice su spuštene na max 80km/h, ponegdje i ispod toga?

Pruga je istočno od Slatine izgrađena pretežno na praporu (lesu), odnosno, čak su i nasipi od tog poljoprivrednog tla!
90-e su bile ratne godine, kad je osnovno održavanje svedeno na minimum, a uspostavljanjem prometa na X koridoru, naglo je pala važnost podravskog - i sve je to utjecalo na ekipiranost osječkog ZOP-a, kojem je trebalo vremena da se konsolidira.
Dalje, od Slatine do, čini mi se, Čačinaca su svojedobno ugrađeni pragovi s elastičnim čavlima D19. Te dionice su u nekoliko navrata popravljane (ne remontirane!), pa je, čini mi se, tek lani remontirana zadnja dionica s tom nevoljom.
To bi, ukratko i ugrubo, bila slika obaranja brzina na 80 km/h, a i manje ...

Isto tako kako to da je na remontiranoj dionici od Zaprešića do Luke (ili koje već stanice) brzina 60 km/h a vlak prilično mirno prelazi tom dionicom dok s druge strane od Bedekovčine prema Budinšćini ponegdje opasno "poskakuje" a brzina je 80 km/h. Zanima me kojom logikom se to rukovodi i tko je odgovoran za odlučivanje kojom se brzinom smije voziti?
...

"Logika" se uglavnom oslanja na egzaktnim podacima - snimanjima geometrije kolosijeka mjernim vozilom EM-120.
Moram napomenut da se obično komfor vožnje ne poklapa s rezultatima mjernja kvalitete kolosijeka (recimo, greške vitoperenja koje su opasne, ljudskim opažanjem se manifestiraju kao kratkotrajni oštri udarci - dok se duge jednostrane ili križne uvale, koje osjećamo kao neugodno njihanje i valjanje, jedva opažaju na mjernom dijagramu).

Odgovorni za te brzine su pretežno referenti gornjeg ustroja (no ponekad i oni za pružne građevine), koji osim uvažavanja mjerenja uključuju i neke druge specifičnosti pojedinih dionica i vlastita opažanja tijekom proteklog razdoblja, zatim voditelji i na kraju šef Sekcije ZOP (koji ovjeravaju prijedloge i zahtjeve za smanjenje brzine).
Na kraju svega toga stoje Građevinski poslovi HŽ INFRASTRUKTURE ... koji se ponekad i ne slože s procjenom "sa terena", pa onda nastaje jedno- ili višegodišnje natezanje oko smanjivanja brzina ...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users