Jump to content

Dugo Selo-Strizivojna Vrpolje-Beli Manastir-Slavonski Šamac-Dugo Selo


Brunoh

Recommended Posts

Krajem mjeseca listopada s jednim našim forumašem odlučio sam se pogledati kakvo je stanje na slavonskom Vc koridoru..

 

B 741 vlak za Vinkovce

 

p1950810.jpg

 

Strizivojna Vrpolje. Vlak je kasnio 10 minuta zbog vožnje po nepravilnom kolosijeku, pa je i automatski brzina sa 160 smanjenja na 100 kmh..

 

p1950814.jpg

 

p1950816.jpg

 

Ode put Vinkovaca

 

p1950819.jpg

 

Nekih 10-tak minuta čekamo IC 258 vlak iz (Sarajeva) Slavonskog Šamca koji danas na iznenađenje ima minimalno kašnjenje..

 

p1950822.jpg

 

U sastavu ima 2 HŽ vagona umjesto MAV i ŽRS vagona

 

p1950825.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stajalište Budrovci. Budući da smo brzi vlak, do Osijeka stajemo samo u Đakovu..

 

p1950831.jpg

 

Nekih 3 km prije Đakova počinje ograničena brzina sa 30 kmh jer remont nije dalje rađen

 

p1950832.jpg

 

Pruga je u katastrofalnom stanju, za koridor neodgovarajuća..

 

p1950839.jpg

 

Pružne oznake su jako izbljedile i zahrđale, tako da se na padokazu nisu mogle pročitati brojke, ali vidi se da usponi nisu mali..

 

p1950849.jpg

 

Pogled na đakovačku katedralu. Najviši biser u ravnici..

 

p1950850.jpg

 

Vlak jednostavno gmiže prugom

 

p1950853.jpg

 

U kolodvoru Đakovo je jedinstvena rampa, koju skretničar ručno zaokreće ne cestu..

 

p1950858.jpg

 

p1950862.jpg

 

Kolodvorska zgrada

 

p1950861.jpg

 

Prolazni kolosijek je, mislim, u gorem stanju nego onaj u Budinšćini..

 

p1950864.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ajde, barem kolodvor nije mrtav, nego ima teretnog prometa

 

p1950868.jpg

 

Na izlasku iz kolodovra. Uvije mi je zanimljivo vidjeti jablan u Slavoniji..

 

p1950872.jpg

 

Prilazni signal

 

p1950875.jpg

 

Neravan teren u okolici Đakova

 

p1950881.jpg

 

Pruga na ovom mjestu presjeca ribnjak

 

p1950883.jpg

 

Stajalište Viškovci

 

p1950893.jpg

 

Od onog mjesta gdje pruga presjeca ribnjak, pruga je u stalnom usponu, do ovdje

 

p1950899.jpg

 

p1950901.jpg

 

p1950908.jpg

Link to comment
Share on other sites

Brzina je ponovo 100 kmh

 

p1950921.jpg

 

p1950923.jpg

 

Prolazimo stajalište Semeljci

 

p1950924.jpg

 

Dobra brzina je, ali zato je svo lišće u zraku

 

p1950926.jpg

 

Stajalište Lipovac Koritna

 

p1950928.jpg

 

Stajalište Vuka

 

p1950930.jpg

 

Stajalište Dopsin

 

p1950932.jpg

 

Ulazimo u kolodvor Vladislavci. Ne sjećam se kad je remont bio izveden, ali znam da već ima dosta godina.. Da od onda nisu mogli obnoviti ovaj kratki kolodvor.. Već godinama vlakovi ovdje moraju usporavati sa 100 kmh na 20 kmh.. Jojojoj..

 

p1950935.jpg

 

p1950938.jpg

 

p1950940.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stajalište Čepin

 

p1950945.jpg

 

Ulazimo u Osijek

 

p1950949.jpg

 

Interesantne boje vlakova, samo još fali neki zeleni..

 

p1950954.jpg

 

Skretničar u kolodvoru Darda ručno daje ulaz vlaku

 

p1950970.jpg

 

Kolodvorska zgrada Darda

 

p1950976.jpg

 

Stajalište Čeminac

 

p1950984.jpg

 

Kolosijek je u najboljem stanju

 

p1950990.jpg

 

Približavamo se Belom Manastiru. Naravno ni ovaj kolodvor još nema ulazne signale, pa ide ručni ulaz.. Prvi dojam, malo gora pruga od ličke, samo to nitko ne spominje..

 

p1950992.jpg

Link to comment
Share on other sites

Taj puta sam bio najkraće u Osijeku do sad - samo u prolazu, tako da se nisam javio..

 

Beli Manastir, dolaz IC vlaka 258

 

p1950996.jpg

 

Lokomotiva ide okolo, a ovdje zatečemo mađarsku lokomotivu na teretnom vlaku. U zadnje vrijeme srećem samo ove ružne lokomotive :)

 

p1960005.jpg

 

Ima neko bruto za Poljsku. U daljini se vidi vlak od Swietelskog. Tko zna gdje su bili i što su radili?

 

p1960008.jpg

 

p1960012.jpg

 

p1960014.jpg

 

Pogled u smjeru Magyarbólya. Desni kolosijek je vjerojatno nekadašnji odvojak za prugu prema Batini? Sada se koristi samo za deponiranje vlakova

 

p1960016.jpg

 

Kao npr. ovo jer se mora osloboditi jedan kolosijek da može okolo mađarska lokomotiva koja će doći sa IC 259

 

p1960022.jpg

 

p1960026.jpg

 

Odlazimo do trgovine na nedalekom trgu. A oko mi se zaustavlja na ovim gusto posađenim brezama

 

p1960029.jpg

Link to comment
Share on other sites

U daljini se vidi vlak IC 259 koji kasni samo 5 minuta. Kak sam već napomenuo, kolodvor nema ulaznih signala, pa skretničar dizanjem zastavice pušta vlak u kolodvor

 

p1960035.jpg

 

p1960039.jpg

 

Rasha, jel ovo najkraći IC vlak u Europi?

 

p1960051.jpg

 

U kolodvoru se tovari repa za Viroviticu. Iznenadio me ovaj pojam: direktna repa. Čuo sam za šećernu repu, ali za direktnu još ne. Možda postoji kakva repa koja presijeda? :D

 

p1960056.jpg

 

p1960057.jpg

 

Zbog štrajka strojovođa na ŽRS moralo je doći do nekih promjena u prometovanju garnitura.. Na području HŽ-a moraju voziti naši vagoni, a po MAV idu mađarski vagoni, tj. jedan.. Tako da su putnici morali presjedati u BM. Putnici koji put nastavljaju prema Budimpeši već sada kasne preko 50 minuta..

 

p1960059.jpg

 

Lok ide okolo. Ako se neko sjeća, neki dan nas je ova loksa vukla od Murakeresztura do Pečuha

 

p1960067.jpg

 

p1960070.jpg

Link to comment
Share on other sites

Teretni za Osijek dolazi na otpremni kolosijek

 

p1960084.jpg

 

A ovako izgleda kolodvorska zgrada

 

p1960089.jpg

 

i kolodvorsko područje s druge strane

 

p1960090.jpg

 

p1960095.jpg

 

Osijek dravski most

 

p1960098.jpg

 

Kolodvor Osijek

 

p1960101.jpg

 

Opa, kak se ovi Đakovčanci misle utrpati u dva vagona koji su već i onako dovoljno puni?

 

p1960104.jpg

Link to comment
Share on other sites

U cijeloj Hrvatskoj je taj dana padala kiša, osim, ovdje na istoku gdje je vrijeme bilo povoljno

 

Još nekoliko slikica sa neremoniranog kolosijeka oko Đakova

 

p1960105.jpg

 

p1960111.jpg

 

p1960115.jpg

 

p1960117.jpg

 

p1960127.jpg

 

p1960130.jpg

 

Kako je kondukter rekao, dolazimo na glavnu prugu. Strizivojna Vrpolje.

 

p1960133.jpg

Link to comment
Share on other sites

Taj puta sam bio najkraće u Osijeku do sad - samo u prolazu, tako da se nisam javio..

 

Pogled u smjeru Magyarbólya. Desni kolosijek je vjerojatno nekadašnji odvojak za prugu prema Batini? Sada se koristi samo za deponiranje vlakova

 

p1960016.jpg

 

 

Brunoh nas u zadnje vrijeme zatrpava nadasve zanimljivim putopisima prvo iz Mađarske a sada se prebacio na moj teren. Odlično to radiš, hvala ti i dođi nam još koji put i najavi se pa da se upoznamo i popijemo nešto u staničnoj "biblioteci".

 

Na gornjoj slici sasvim desno ti je kolosjek koji je nekada išao prema šećerani "Belje" u B.Manastiru, nažalost šećerana je zatvorena i sad se repa iz Baranje, kao što si zabilježio, vozi za Viroviticu.

Kolosjek na slici sasvim lijevo koji se završava u travi je nekada bila pruga prema Baranjskom Petrovom Selu i državnoj granici.

Pruga koju spominješ, prema Batini odvajala se od pruge B.Manstir-Osijek, nakon par kilometara koliko je išla paralelno uz nju (izgledala je kao dvokolosječna pruga)u obližnjoj šumi i nastavljala prema Karancu, Kneževim Vinogradima i Batini i završavala na obali Dunava....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Ček malo ; onaj teretni sa 026 ; da li mi se učinilo ili je došao iz Hungarie sa našom loskom ?

 

Nije, učinilo ti se, Brunoh je napisao da su morali oslobodit kolosijek za IC 259, pa su ga izmaknuli na onaj desni kolosijek prema šećerani.

 

Btw. Brunoh odličan putopis, samo nastavi, Osječani dajte nas malo razveselite fotkicama i s ove pruge, ne samo s kolodvora :)

Link to comment
Share on other sites

Bruno,

Nadam se da neces zamjeriti, ali u naslovu putopisa pominjes i Slavonski Samac, ali ne vidjeh da si postavio i jednu sliku iz njega. Samo si u tekstu rekao da je Sarajevo - Budimpesta dosao iz S.Samca.

 

A ja taman zeni rekoh: "Evo covjek bio u tvom Samcu" [ona je u njemu rodjena, a mi u Bosni zene iz tih krajeva od preko Save zovemo 'Precanke'].

Pozz

Link to comment
Share on other sites

Prekrasan prikaz pruga na ovim prostorima, pogotovo Vc koridora, do sada nisam primijetio mnogo putopisa koji s ovoliko detalja prikazuju stanje na pruzi Osijek-Strizivojna! Svaka čast!

 

 

Btw. Brunoh odličan putopis, samo nastavi, Osječani dajte nas malo razveselite fotkicama i s ove pruge, ne samo s kolodvora :)

 

Fotkicama čega? Putnički promet (osim IC 258/259 i "nagibnog" 550/551) sastoji se od 6 vlakova u jednom i 7 u drugom smjeru,a to su isključivo plavci. Teretni promet je slab, i pitanje je koliko ga se isplati čekati...možda napraviti koji putopis po kolodvorima i stajalištima na toj pruzi, ali nikako ne pješke (zbog opasnosti od kojekakvih sajli uz prugu)^^

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Marco, Sl. Šamac dolazi na kraju, kao šećer, pa pokaži ženi aku je interesira kolodvor :)

 

Izlazak iz Strizivojne je zanimljivo izveden, u obliku S krivine

 

p1960136.jpg

 

Dizel praši punim gasom.. U vlaku smo ja, kolega i jedno 30 stranaca koji putuju za Sarajevo

 

p1960141.jpg

 

U Kopanici-Beravcima se zaustavljamo zbog naloga. Vlak je na svakom prijelazu morao usporiti na 50kmh, ali ne se i zaustaviti.

 

p1960153.jpg

 

Križanje sa vlakom 6406 Sl. Šamac-Osijek

 

p1960154.jpg

 

Predsignal kolodvora Kopanica-Beravci

 

p1960159.jpg

 

Stajalište Sikirevci

 

p1960163.jpg

 

Prije kolodvora Sl. Šamac na kratkom djelu se vidi kolosijek koji nije remontiran

 

p1960166.jpg

Link to comment
Share on other sites

Slavonski Šamac. Zbog štrajka strojovođa ŽRS, nažalost, nismo mogli vidjeti crvenu aseu. Tako da je vlak B 450 već spreman za polazak. Upravo je došao i autobus iz Doboja koji supstituira vlak.. Dizelka 013 ide okolo

 

p1960173.jpg

 

p1960176.jpg

 

Neko češko bruto čeka na lokomotivu

 

p1960180.jpg

 

Bosna express za Doboj nalazi se iza kolodvorske zgrada. Bus također mijenja IC vlak 259

 

p1960183.jpg

 

IC 450 za Beograd u sastavu ima 2 vagona. Jedan je od ŽS, a drugi od ŽRS

 

p1960184.jpg

 

p1960186.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vrata na ŽRS vagonu se nisu mogla zatvoriti

 

p1960196.jpg

 

U Kopanici-Beravcima se zaustavljamo radi naloga. Ko da ga nije mogla napisati prometnica u Šamcu. Križanje sa vlakom 6407 iz Osijeka.

 

p1960200.jpg

 

Na S krivini kod Strizivojne

 

p1960202.jpg

 

U Hrvatskoj su samo dva kolodvora gdje se križaju dva koridora. To su Zagreb i Strizivojna Vrpolje..

 

p1960207.jpg

 

B 450 ode put Vinkovaca i Beograda..

 

p1960213.jpg

 

Primjećujemo skretnicu kakvog lika u signalnom pravilniku nema

 

p1960220.jpg

 

Vozni red u odlazu.. Ima se vlakova

 

p1960228.jpg

 

Uskoro dolazi vlak 10450 iz Sl.Šamca za Vinkovce. Reži je, pa ima prolaz..

 

p1960233.jpg

 

Na kraju. Vlak B 748 sa brenom za Dugo Selo i Zagreb

 

p1960245.jpg

 

To je to.. Zaključili smo da je stanje na jednom bitnom koridoru dosta loše.. Bitno da se priča o autocesti dok se u prugu nisu nikad uložila neka sredsta do kraja..

 

Pozdrav

 

Brunoh

 

 

EDIT: u prethodnom postu ide B 450 a ne IC 450

Edited by Brunoh
Link to comment
Share on other sites

Svaka ti čast na još jednom odlično odrađenom putovanju i putopisu sa njega :palac:

Zanimljivo je vidjeti ovaj dosta nepoznati dio željezničke mreže, pogotovo ovaj prema Šamcu i šteta je da nisu dovršili ono kaj su najavljivali kad je remont počinjao, a bili su dosta glasni i optimistični i čak se je i elektrifikacija kompletnog koridora spominjala, a ovako mi to liči na stanje u Liki gdje je isto obnovljen samo kolosijek, a signalizacije nema, stvarno šteta :angry:

Edited by ICE-3M
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Da malo dignem temu iz mrtvih.

 

Neznam koliko vam je poznat susret mladih u Vukovaru; Dok smo bili tamo dan prije bili smo smješteni u Sikirevcima. Bilo je vrlo zanimljivo nisam uopće znao da tamo postoji pruga. Nažalost nisam ništa slikao jer nismo baš imali previše vremena, a ni sama pruga ne prolazi kroz Sikirevce. Što se tice ostaalog vidio sam kontaktnu mrežu i sa prjelaza se vidi jedan prostorni signal na izlazu iz stajališta Sikirevci prema Šamcu. Začudo signal je bio u finkciji tj. na njemu je svjetlilo "Slobodno".

Link to comment
Share on other sites

Da malo dignem temu iz mrtvih.

 

Neznam koliko vam je poznat susret mladih u Vukovaru; Dok smo bili tamo dan prije bili smo smješteni u Sikirevcima. Bilo je vrlo zanimljivo nisam uopće znao da tamo postoji pruga. Nažalost nisam ništa slikao jer nismo baš imali previše vremena, a ni sama pruga ne prolazi kroz Sikirevce. Što se tice ostaalog vidio sam kontaktnu mrežu i sa prjelaza se vidi jedan prostorni signal na izlazu iz stajališta Sikirevci prema Šamcu. Začudo signal je bio u finkciji tj. na njemu je svjetlilo "Slobodno".

 

Naravno da postoji, to je pruga M303 Strizivojna-Vrpolje - Slavonski Šamac - DG. Stajalište se teritorijalno nalazi u općini Velika Kopanica u zaseoku Beravaca (Crno Selo), pošto već postoji službeno mjesto s imenom Beravci (tj. kolodvor Kopanica - Beravci), stajalište je nazvano prema najbližem većem naselju. Pruga je otvorena za promet i osigurana APB-om pa je stoga i prostorni signal u funkciji. Putničkog prometa nema jer se vlakovi supstituiraju autobusima od travnja 2014., pa je pruga otvorena samo za teretni promet.

Pozdrav iz Valpova!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...